Do minionej niedzieli można było wziąć udział w głosowaniu mającym wskazać dwie spośród pięciu rekomendowanych przez ZTM lokalizacji przystanków typu „wiedeńskiego”. Ponad 1/3 oddanych głosów wskazywała na potrzebę zbudowania przyjaznego przystanku na Placu Wiosny Ludów. W konsultacjach udział wzięło 1825 osób.
Kolejne miejsca wskazane przez poznaniaków to: przystanek Łąkowa w kierunku ulicy Podgórnej: 600 głosów (18,1 proc.), Rynek Wildecki – na ulicy Wierzbięcice w kierunku ulicy Matyi: 573 głosy (17,3 proc.), Kórnicka – w kierunku centrum (propozycja nowego przystanku w formie „antyzatoki”, gdzie przejazd samochodów odbywa się po torowisku): 500 głosów (15,1 proc.) i Rynek Wildecki – na ulicy Wierzbięcice w kierunku Dębca: 490 głosów (14,8 proc.)
Najbardziej aktywni w głosowaniu okazali się mieszkańcy Wildy (340 głosów – 19 proc.), Starego Miasta (163 głosy – 9 proc.), Grunwaldu (119 głosów – 7 proc.), Piątkowa i Jeżyc (107 głosów – 6 proc.) oraz Łazarza (103 głosy – 6 proc.).
W konsultacjach wzięło udział 38 proc. pań i 62 proc. panów, najwięcej głosów oddały osoby w wieku: 18-25 lat (31 proc.) i 25-35 lat (38 proc.). Osoby poniżej 18 roku życia oddały tylko 44 głosy (2 proc.), respondenci w wieku 35-50 lat – 291 głosów (16 proc.), w wieku 50-65 lat – 171 głosów (9 proc.), natomiast osoby 65+ – 57 głosów (3 proc.).
Rekomendacje ZTM Poznań w spawie przystanków typu „wiedeńskiego” wynikają z istniejących uwarunkowań technicznych oraz wysokości zarezerwowanych środków w budżecie na ich budowę (ok. 600 tys. zł). Przedsięwzięcie będzie realizować spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie – informuje Bartosz Trzebiatowski, rzecznik ZTM
Pierwszy w Poznaniu przystanek typu „wiedeńskiego” został zbudowany w tym roku na ulicy Gwarnej. Konstrukcja polega na wyniesieniu platformy przystanku z poziomu jezdni o około 22 centymetry na specjalnie zbudowanej rampie. Dzięki temu pasażer zyskuje możliwość znacznie łatwiejszego wejścia i wyjścia pojazdu, co zwłaszcza w przypadku osób starszych, niepełnosprawnych, mam z wózkami lub dzieci ma duże znaczenie. Ważny jest też aspekt bezpieczeństwa, ponieważ kierowcy samochodów zmuszeni są zwolnić przed przystankiem z uwagi na wjazd na wyniesioną jezdnię. Tego typu ułatwienie w transporcie zbiorowym wprowadzono po raz pierwszy w Wiedniu, stąd
geneza nazwy.
Dodaj komentarz