Poznańska księgarnia Legimi zamierza zdobyć czytelników również na zagranicznych rynkach. Zapowiada rozpoczęcie w najbliższym czasie działalności w Niemczech i Chinach. W planach są też kolejne kraje.
Legimi to księgarnia ebooków i audiobooków, które oferuje swoim czytelnikom w abonamencie, ale także firma tworząca rozwiązania dla rynku publikacji elektronicznych. Po kilku latach działalności w Polsce spółka chce zaoferować sprawdzone tutaj rozwiązania odbiorcom z innych krajów.
Wyselekcjonowaliśmy najbardziej perspektywiczne rynki, na których brakuje rozwiązań takich, jak oferowane przez nas – powiedział Mikołaj Małaczyński, współzałożyciel i Prezes Zarządu – naszą przewagą będzie również nieobecny na tamtych rynkach model łączący subsydiowany czytnik z abonamentem na książki elektroniczne oraz szereg innowacji marketingowych dla wydawców.
Poznańska firma przygotowując się do zagranicznej ekspansji założyła spółkę Legimi International i pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości 1.000.000 złotych i powiększyła swój zespół o osoby znające rynek niemiecki i chiński.
Premiera niemieckojęzycznej wersji serwisu zaplanowana jest na październik. Debiut serwisu Legimi.de odbędzie się podczas Międzynarodowych Targów Książki we Frankfurcie. W pierwszym roku działalności chce zaoferować znany z Polski model sprzedaży e-czytnika z abonamentem za 1 euro.
Uruchomienie Legimi.cn jest planowane na przełom pierwszego i drugiego kwartału 2017 roku – informuje Artur Wasilewski z Legimi – trwają rozmowy z wiodącymi grupami wydawniczymi i dystrybutorami z Chin.
Historia Legimi rozpoczyna się w 2007 roku, gdy Mikołaj Małaczyński i Mateusz Frukacz, absolwenci Politechniki Poznańskiej, stworzyli pierwsze szkice systemu. Rok później projektem zainteresował się inwestor, który objął część udziałów w zarejestrowanej w styczniu 2009 roku spółce.
Za cel stawiamy sobie poprawę dostępności do książek, a także umożliwienie ich czytania w sposób wygodny i intuicyjny – deklaruje poznańska spółka.
Dodaj komentarz