Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” zamierza nagradzać inicjatywy i działania osób prywatnych, urzędników, instytucji, organizacji oraz podmiotów gospodarczych, które przyczyniają się do kształtowania lepszej rzeczywistości naszego miasta i regionu.
Wyróżniane mają być sprawy „małe i duże”, mniej i bardziej spektakularne, posiadające jednak wspólny mianownik – działań wprowadzających nową jakość , ciekawe i praktyczne rozwiązania, poprawiających otaczającą nas przestrzeń.
Pierwsza “POZytywna zmiana*” zauważona przez Stowarzyszenie to nowy mural Wyższej Szkoły Bankowej “Nauka procentuje” zlokalizowany na ścianie budynku przy ul. Ratajczaka.
Poprzednikiem muralu WSB była grafika jeszcze z czasów PRL, wychwalająca zalety koncentratów spożywczych. Niestety została bezmyślnie zniszczona przez zwykłą reklamę kawy.
Nowy mural wyglądem i konceptem nawiązuje do swojego poprzednika. Wpisuje się w ten sposób w tradycję tego miejsca. Reklama jest ciekawa, estetycznie wykonana oraz prezentuje pewną wartość artystyczną. Uszanowano przestrzeń publiczną, rozumianą tutaj jako wyważenie proporcji oraz walory wizualne.
To dobry przykład reklamy, która poprawia estetykę przestrzeni i jest do tego przyjazna dla środowiska (w stosunku do powszechnie używanych banerów, które po zużyciu są wyrzucane do kosza).
Wreszcie, liczy się pomysł, który odbiega od standardowych, nudnych i wszędzie powielanych, krzykliwych hasełek oraz utartych schematów, zawieszonych na wszędobylskich banerach czy niechlujnie wyklejonych na bilbordach, podkreśla Paweł Sowa, prezes stowarzyszenia.
Dodaj komentarz