Dlaczego warto lubić własną pracę i zarabiać na swojej pasji? Czy istnieje zależność pomiędzy zaangażowaniem pracownika a wynikami finansowymi i innowacyjnością przedsiębiorstwa? Po co inwestować w przyjazne przestrzenie pracy i udane relacje w zespołach? Na te i wiele innych pytań odpowie rozpoczynająca się w Poznaniu kampania społeczna „Praca? Lubię to!”
Wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS jest skierowana do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w naszym kraju firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją.
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, zwiększenie szans młodych ludzi na rynku pracy czy ograniczenie syndromu wypalenia zawodowego to tylko niektóre wyzwania stojące przed polską gospodarką w najbliższej przyszłości. Jak im sprostać w coraz trudniejszej rzeczywistości rynkowej i politycznej? Największe instytuty badawcze na świecie – Aon Hewitt, McKinsey, Instytut Gallupa czy Hay Group Insight – na podstawie prowadzonych od wielu lat badań wskazują, że kluczem do dalszego rozwoju gospodarczego są zaangażowani pracownicy. Stopień ich zaangażowania znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w twardych wynikach ekonomicznych przedsiębiorstw.
Jim Goodnight, szef amerykańskiego Instytutu SAS, powiedział kiedyś, że 95% kapitału jego firmy odpływa drzwiami codziennie wieczorem, a jego zadaniem jest stworzyć takie środowisko pracy, które sprawi, że ci ludzie wrócą każdego ranka i te dwa zdania to jedna z najlepszych recept na rynkowy sukces – twierdzi Patrycja Matuszak z parku technologicznego YouNick.
W ostatnich latach słowo „innowacyjność” odmieniamy w Polsce przez wszystkie przypadki. Zbyt rzadko zauważamy jednak, że za każdym innowacyjnym rozwiązaniem, produktem czy usługą stoją po prostu ludzie. A wynalazki na miarę XXI wieku wymagają odważnych i kreatywnych kadr. Osób, które pracują z pasją i są zadowolone ze swojego miejsca pracy. Bez względu na to, czy jest to ogromna międzynarodowa korporacja, firma rodzinna, mały startup czy jednoosobowa działalność gospodarcza. W naszej kampanii chcemy pokazać nowe, pozytywne wzorce dotyczące zarówno tworzenia przyjaznych przestrzeni pracy, jak i relacji międzyludzkich opartych na wzajemnym zrozumieniu, szacunku i zwykłej ludzkiej życzliwości.
Podczas bezpłatnych, otwartych dla wszystkich chętnych wydarzeń podzielimy się wiedzą i doświadczeniem naukowców i przedsiębiorców z kraju i zagranicy. Zaprezentujemy także historie osób, które podjęły ryzyko i często diametralnie zmieniły swoją ścieżkę zawodową. Mamy nadzieję, że nasza akcja rozpocznie konstruktywną dyskusję o konieczności tworzenia w polskich firmach i instytucjach innowacyjnych i przyjaznych miejsc pracy. I stanie się pierwszym krokiem do trwałej zmiany mentalności polskich pracowników i pracodawców.
Z organizatorami kampanii „Praca? Lubię to!”, jak również zaproszonymi do udziału w akcji ekspertami i firmami, będzie można spotkać się po raz pierwszy podczas zaplanowanego na 10 maja Forum Otwarcia. W Centrum Konferencyjnym YouNick w podpoznańskich Złotnikach swoimi doświadczeniami prosto z Doliny Krzemowej podzieli się Magdalena Dziewguć, Head of Google for Work CEE.
O wypracowanych na rodzimym gruncie dobrych praktykach w zakresie działalności HR, Employer Branding oraz CSR opowiedzą przedstawiciele Volkswagen Poznań, jednego z największych i najlepszych pracodawców w Wielkopolsce, oraz Cognifide, polsko-angielskiej firmy IT, zatrudniającej obecnie w Poznaniu ponad 200 osób. Dr Jarosław Kulbat, wykładowca Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny i trener, zaprezentuje cieszący się na Zachodzie ogromną popularnością „Job crafting”, czyli metodę zwiększania satysfakcji z już posiadanej pracy. Z kolei Tomasz Osięgłowski z poznańskiego biura Ultra Architects pokaże, jak proste rozwiązania architektoniczne mogą znacząco poprawić komfort i zadowolenie pracowników. Z prelekcją o tym, jak nie przepracować ani jednego dnia, wystąpi Andrzej Tucholski, absolwent psychologii na Uniwersytecie SWPS, youtuber, konsultant i jeden z czołowych polskich blogerów. W programie Forum, pomiędzy poszczególnymi prelekcjami, przewidziano także specjalne sesje networkingowe – czas na inspirujące dyskusje w kuluarach, mentoring i nawiązywanie nowych relacji biznesowych.
Wstęp na konferencję jest bezpłatny pod warunkiem rejestracji online za pośrednictwem formularza dostępnego pod linkiem www.younick.pl/pracalubieto. Do parku technologicznego można dojechać z Poznania drogą krajową nr 11, zachodnią obwodnicą miasta lub autobusami linii 903, 832 i 904 oraz 905 komunikacji ZKP Suchy Las.
Dodaj komentarz