BizNews

Profesjonaliści wiedzą więcej

Agencja-innowacyjna  Foto: materiały prasowe

Reklama dźwignią handlu – to powiedzenie znane jest chyba wszystkim. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu lat nabierało innego znaczenia.

Reklama dźwignią handlu – to powiedzenie znane jest chyba wszystkim. Jednak w ciągu ostatnich kilkunastu lat nabierało innego znaczenia. Innego znaczenia nabierało bowiem samo słowo „reklama”.

Początkowo reklamą nazywano po prostu reklamy graficzne, spoty telewizyjne oraz radiowe – cofając się do genezy reklamy były to nawet szyldy nad karczmami.

Teraz reklama nabrała zupełnie innego wymiaru. Czasami nie jesteśmy nawet świadomi tego, że ktoś przekazuje nam komunikat reklamowy. Reklama stała się bardziej inteligentna. Dlatego też zaczęli pojawiać się na rynku specjaliści, którzy zajmują się obsługą firm potrzebujących reklamy.

Jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się interaktywne agencje reklamowe. Specjalizują się one przygotowaniem inteligentnej, skutecznej kampanii reklamowej i co najważniejsze, za pomocą przeróżnych narzędzi budują pozytywny wizerunek firmy. Reklama bowiem nie przyniesie żadnego skutku, jeśli ludzie nie będą mieli dobrego zdania na temat naszej firmy. Niektórzy obawiają się korzystania z usług agencji reklamowych, gdyż tak naprawdę nie wiedzą czym do końca one się zajmują.

Współpraca z takimi specjalistami na pewno rozpocznie się od zaprojektowania strony internetowej naszej firmy, sugestiami na temat rozwiązań graficznych, pozycjonowaniem, prowadzeniem profilów na portalach społecznościowych. Bez strony internetowej lub profilu na najpopularniejszych portalach, na pewno niczego nie zdziałamy. Oczywiście w ofercie każdej interaktywnej agencji reklamowej znajdziemy również hosting czy obsługę kampanii reklamowych.

Agencja swoje działania rozpocznie dopiero po rozpoznaniu wszelkich potrzeb klienta. Koniecznie trzeba wyznaczyć cel. Może nim być na przykład poprawa wizerunku, zwiększenie widoczności w Internecie czy też wzrost sprzedaży. Następnie opracowana zostanie strategia marketingowa. Do realizacji jej założeń będą wykorzystane wszystkie dostępne środki komunikacji.

Agencja-innowacyjna

Dzięki współpracy z agencją reklamową będzie nam łatwiej także sprecyzować to do jakiego klienta chcemy dotrzeć, jaka ma być grupa docelowa, do której chcemy dotrzeć z naszym przekazem reklamowym. Agencji reklamowych jest cała masa, jednak z pewnością warto wybierać takie, które oferują jak największy zakres usług. Do nich należą właśnie interaktywne agencje reklamowe.

Agencja interaktywna w sposób znaczny różni się od agencji public relations – nie można ich ze sobą mylić. Różnice są kolosalne, choć dla laika mogą być niedostrzegalne. Agencje te wykorzystują zupełnie inne narzędzia, mają inne metody działania i zajmują się innymi usługami.

Z usług agencji reklamowych z pewnością warto korzystać i to co najmniej z kilku powodów. Przede wszystkim działania marketingowe dzięki niej będą z pewnością bardziej profesjonalne. Nie musi być to wcale drogie, choć wiele osób się tego obawia. Agencje reklamowe mają bowiem to do siebie, że tworzą programy partnerskie. Chodzi w nich o to, że poszczególni klienci mogą korzystać z usług innych klientów tej samej agencji po znacznie niższych cenach. Wydamy zatem pieniądze na pracę agencji, ale zyskamy je na innych płaszczyznach. Oznacza to, że współpraca z agencjami o takim profilu usług będzie dla nas finalnie korzystna.

Agencja Interaktywna

Wybierając agencję trzeba sprawdzić jakie firmy ona obsługuje. Dzięki temu już na samym początku zaczniemy zarabiać. W jaki sposób? Agencja, dzięki wieloletniej pracy z daną firmą może liczyć na zniżki. To samo tyczy się reklam w mediach. Agencje reklamowe z pozycją na rynku mogą liczyć na spore zniżki w cenniku emisji materiałów promocyjnych.

Jeżeli będziemy ubiegać się indywidualnie o emisję reklam zapłacimy znacznie więcej – oczywiście na cenę ma wpływ pora nadawania danej reklamy. Dotyczy to oczywiście nie tylko telewizji, ale także spotów radiowych czy reklam umieszczanych w prasie czy Internecie. Firmy korzystające z usług zewnętrznych agencji reklamowych zaoszczędzą także na zatrudnieniu. Nie muszą zatrudniać specjalistów do spraw marketingu bezpośrednio w firmie.

Jak widać korzystanie z usług takiej agencji to nie tylko gwarancja profesjonalizmu, ale także bardzo opłacalne rozwiązanie.

2 komentarzy

kliknij by dodać komentarz


  • Warto sprawdzić portfolio klientów takiej agencji. Jest dużo nowych niedoświadczonych osób na rynku.

  • Próbowałem kiedyś znaleźć agencję do obsługi strony www, przygotowania aplikacji na 3 systemy, trudno dziś znaleźć firmy zajmujące się pełną obsługą informatyczną i trochę pr’ową – kontentowa