Pod koniec maja odbył się w Poznaniu dwudniowy festiwal wina. Imprezę, która odbywała się w Galerii Malta, prowadził Kamil Dąbrowa. Prywatnie jest on miłośnikiem tego szlachetnego trunku, ale jest również dyrektorem Programu I Polskiego Radia. Cała sytuacja nie spodobała się Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich.
Zapowiadając tą imprezę (czytaj tutaj) nie spodziewaliśmy się, że może ona wywołać kontrowersje. Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich zwróciło się jednak do Rady Etyki Mediów o zajęcie stanowiska w sprawie Kamila Dąbrowy, który dla prywatnej firmy handlującej alkoholem prowadził festiwal wina. W ulotkach reklamujących imprezę organizowaną przez Mine Wine Dąbrowa został bowiem przedstawiony jako dyrektor i redaktor naczelny Programu I Polskiego Radia.
Sam zainteresowany nie widział konfliktu interesów w tym, że jako szef publicznej rozgłośni reklamował imprezę prywatnej firmy. Nie widział również niczego złego w tym, że patronat medialny ma nad nią konkurencyjne Radio PIN.
Zdaniem Rady Etyki Mediów dyr. Kamil Dąbrowa przekroczył granice etyki zawodowej – czytamy w komunikacie. Zdaniem Rady Etyki Mediów postąpił on wbrew zasadom obowiązującym w Polskim Radiu, które zostały sprecyzowane w trzech uchwałach zarządu Polskiego Radia z 9 września 2004 r., 31 maja 2005 i 18 lipca 2007.
Zgodnie z tymi przepisami dziennikarzom nie wolno uczestniczyć w reklamie, ani też współpracować z prywatnymi radiostacjami, które z natury rzeczy są konkurencją dla radia publicznego.
a wino i piwo to alkohol? to troche tak, jak u rzeźnika jest napisane mieso i drob 🙂