Zetknęliście się z hejtem w sieci? Zapewne tak. Stykają się z nim również nasze dzieci i z pewnością odbierają go inaczej niż dorośli. Bardziej się przejmują. W czasach powszechnego dostępu do internetu problem ten jest bardzo ważny i warto mu przeciwdziałać.
Według badań z mową nienawiści w internecie styka się 4 na 10 młodych ludzi (14-17 lat), a zjawiska zmasowanych ataków w sieci, tak zwanej cyberprzemocy, których elementem jest również przemoc werbalna, doświadczył już co piąty nastolatek w Polsce.
Uświadamiać o konsekwencjach takiego postępowania ma kampania Przytul hejtera, którą organizuje Fundacja Dzieci Niczyje. Udział w niej bierze również Komitet Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu.
Fundacja Dzieci Niczyje zwraca uwagę na powszechność zjawiska hejtu i tego, że wielu internautów oswoiło się z nim i wręcz bagatelizuje tego typu sytuacje – wyjaśnia Joanna Pyka z Terenowego Komitetu Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu – kampania ta kompleksowo podejmuje temat hejtowania, a adresowana jest zarówno do ofiar takich zdarzeń, jak i ich świadków oraz sprawców.
Akcja z jednej strony ma zniechęcać do agresji w sieci, prezentując hejterów w humorystyczny sposób, a z drugiej strony, apeluje do ofiar hejtu, by nie brały do siebie nienawistnych ocen i komentarzy w sieci.
Jednym z elementów kampanii jest piosenka „Przytul hejtera”, którą widzicie powyżej. W ramach kampanii przygotowano również między innymi serię materiałów graficznych, na przykład gify, które można wykorzystywać jako odpowiedź na hejt. Na potrzeby akcji uruchomiono stronę internetową.
Dodaj komentarz