Wprowadzanie kart PEKA wywoło wiele emocji. Nie zawsze pozytywnych. Część mieszkańców naszego fyrtla zabrała się za to zbyt późno, część po prostu nie rozumie zasad funkcjonowania systemu. Na dodatek pojawiły się problemy techniczne i informatyczne.
Próbowałam kilka razy wyrobić sobie kartę, ale zawsze były tak długie kolejki, że zrezygnowałam – napisała do nas Karolina – liczyłam, że skoro tyle ludzi stoi w kolejkach wcześniej, to pod koniec czerwca będzie lepiej, ale… nie było.
Pierwsze godziny funkcjonowania nowego systemu podsumował również Zarząd Transportu Miejskiego. Okazuje się, że sprawnych jest 96% czytników w autobusach i tylko 89% w bimbach. W części biletomatów stacjonarnych i tych zamontowanych w pojazdach wystąpił problem z oprogramowaniem. Teraz od nocy trwa wgrywanie nowej taryfy, a proces ten powinien zostać wkrótce zakończony.
Pierwszego dnia tPortmonetkę na karcie PEKA doładowało 8.000 osób. Bilety papierowe z nowymi cenami można kupić w Punktach Obsługi Klienta ZTM. Otrzymali je także współpracujący z nami hurtownicy – informuje Zarząd Transportu Miejskiego – rozdysponowano 1.100.000 sztuk, podczas gdy średnia tygodniowa sprzedaż biletów papierowych to 200.000 sztuk.
Wszystkie awarie czy nieprawidłowe działania czytnika można zgłaszać jako reklamacje poprzez swoje konto na portalu peka.poznan.pl lub wysyłają email na adres ztm@ztm.poznan.pl.
Oprócz opisu sytuacji prosimy także o podanie 10-cyfrowego numeru UID karty PEKA, który znajduje się na rewersie, godziny i miejsca zdarzenia oraz numer linii, na której pasażer zatknął się z nieprawidłowościami – dodają przedstawiciele ZTM.
O tym jak jechać bimbą bez karty PEKA piszemy tutaj.
Dodaj komentarz