Pasażerowie bimb muszą się przygotować na pewne utrudnienia, które potrwają 2 tygodnie. Powodem będą planowane remonty torowiska na ul. Mielżyńskiego oraz łuku przy pl. Wielkopolskim.
Pilnego remontu wymagało już torowisko na ul. Mielżyńskiego, którego stan techniczny od dłuższego czasu był w fatalnym stanie. Konieczna jest również wymiana zwrotnic i napędów, a także wymiana szyn łukowych przy placu Wielkopolskim.
Prace remontowe rozpoczną się w niedzielę 12 marca. W tym dniu zostaną przeprowadzane tylko prace przygotowawcze.
To spowoduje zmianę tras bimb linii nr 3, 4, 8, 17, 20. By dojechać dojazd z ronda Śródka do centrum będziemy mogli korzystać z uruchomionej specjalnie linii tramwajowej nr 28. W pierwszy dzień, a więc w niedzielę 12 marca, zamiast linii nr 28 uruchomiona będzie linia autobusowa T28.
Żeby umożliwić dojazd do placu Wielkopolskiego, w dniu 12 marca zamontujemy na placu rozjazd nakładkowy, natomiast 13 marca przystąpimy do prac torowych na ul. Mielżyńskiego, polegających na wymianie zwrotnic zlokalizowanych na węźle Okrąglak – wyjaśnia Marek Grzybowski z poznańskiego MPK.
Ekipy remontowe wymienią niemal całe torowisko, udrożnią również odwodnienia oraz wymienią napędy. Równocześnie wymienione zostaną szyny łukowe przy placu Wielkopolskim, od strony ulicy 23 Lutego. Wszystkie te prace powinny zakończyć się w niedzielę 26 marca.
Od poniedziałku 27 marca rozpoczną się kolejne etapy remontów. Wymienione będą zwrotnice od strony ul. Fredry. Prace te zostały skoordynowane z wykonywanymi w tym samym czasie robotami Aquanetu, a etap ten zakończy się w niedzielę 9 kwietnia.
Zależy nam, aby komunikacja miejska w czasie remontów została zorganizowana w taki sposób, aby prace były jak najmniej dokuczliwe dla pasażerów – podkreśla Henryk Spychalski z Zarządu Transportu Miejskiego.
Na dodatkowej linii nr 28 jeździć będą niskopodłogowe, nowe bimby moderus beta.
Dodaj komentarz