Nowy model, który ma wjechać także na poznańskie drogi w przyszłym roku, ma spore szanse na powtórzenie sukcesu z rynków, gdzie jest już teraz oferowany. Do wyboru będziemy mieli wersję hybrydową i benzynową. Nie wiadomo jeszcze ile będzie kosztować renault arkana.
Samochód prezentuje się naprawdę dobrze. Podobne sylwetki oferowały do tej pory tylko marki kojarzone z segmentem premium. Na zdjęciach widzimy wersję R. S. line, która dostępna będzie wraz z innymi od chwili debiutu modelu na rynku europejskim.
SUV-y cieszą się coraz większą popularnością w Europie, zatem nic dziwnego, że niemal wszyscy producenci starają się wykroić coś z tego tortu. Renault ma już w swojej ofercie kadjara, captura i najdroższego koleosa. Teraz do tej rodziny dołączy arkana.
Renault zaoferuje w tych samochodach napędy hybrydowe E-TECH Hybrid 140 KM i TCe 160 z układem mild-hybrid 12V. Technologia E-TECH Hybrid, montowana już w modelach clio, captur i megane, to rozwiązanie chronione ponad 150 patentami. Przy jego opracowaniu wykorzystano bogate doświadczenie grupy w zakresie samochodów elektrycznych i Formuły 1.
Arkana jest wyposażone w cyfrowy, kolorowy wyświetlacz na desce rozdzielczej o przekątnej 4,2 lub 10,2”, w zależności od wersji. Umieszczony obok środkowy ekran o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.
Już w podstawowej wersji wyposażenia zobaczymy chromowane klamki drzwi i nawiewy oraz pokrytą skórą gałkę dźwigni zmiany biegów. W drugim poziomie wyposażenia skóra pojawia się również na kierownicy, a chromowane obramowania wokół uchwytów na kubki i na desce rozdzielczej. Górna część paneli drzwiowych jest wykończona miękkim obiciem.
Oprócz indukcyjnej ładowarki w konsoli do dyspozycji będziemy mieli także 4 gniazda USB (po dwa z przodu i z tyłu), które umożliwiają podłączenie przenośnych urządzeń. W kieszeni w tylnych drzwiach zmieści się butelka o pojemności 1,5 l.
Podstawowa wersja będzie dostępna z tapicerką tkaninową, a w wyższych poziomach wyposażenia pojawia się tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną, a tapicerka skórzana dostępna jest w opcji. Wersja R.S. line jest natomiast wyposażona w tapicerkę ze skóry łączonej z Alcantarą.
Multimedialna platforma Renault EASY LINK jest dostępna w trzech wersjach, z których każda jest kompatybilna z Android Auto i Apple CarPlay: w wersji z ekranem 7”, wersji z ekranem 7” i wbudowaną nawigacją, a także wersji z ekranem 9,3” i wbudowaną nawigacją.
Nowe renault arkana dysponuje bagażnikiem o pojemności 513 litrów i 438 litrów w wersji E-TECH Hybrid. Podłogę bagażnika można w zależności od potrzeb umieścić w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.
Samochód wyposażono w systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które zwiększają poziom bezpieczeństwa i komfortu psychicznego, takie jak EASY PILOT – Asystent jazdy w korku i na autostradzie. Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) dzielą się na trzy grupy – systemy wspomagające prowadzenie, parkowanie i bezpieczeństwo. Wszystkie wchodzą w skład Renault EASY DRIVE.
Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go może być, zależnie od wersji, montowany w standardzie lub w opcji jako regulator aktywny. System działa w zakresie od 0 do 170 km/h i umożliwia automatyczne utrzymywanie minimalnej bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu. W razie konieczności całkowitego zatrzymania samochodu podczas jazdy w korkach system może bezpiecznie zatrzymać samochód i ponownie go uruchomić w ciągu 3 sekund, gdy inne samochody ruszą z miejsca. Po przekroczeniu powyższych 3 sekund postoju system wymaga interwencji ze strony kierowcy (naciśnięcie przycisku na kierownicy lub wciśnięcie pedału przyspieszenia).
Nowy model został wyposażony w szereg systemów, które mają wspomagać bezpieczną jazdę. Są to na przykład czujniki najnowszej generacji, które wykrywają z dużą precyzją i niezależnie od warunków pogodowych każdy pojazd poruszający się z boku lub z tyłu, a także znajdujący się poza polem widzenia kierowcy. Przy zmianie pasa ruchu ostrzega kierowcę o możliwym ryzyku kolizji. Może również ostrzegać kierowcę w sytuacjach próby wyprzedzania przez inny pojazd zbliżający się z dużą prędkością.
Jest również system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR). Wykorzystuje on czołową kamerę do automatycznego ostrzegania o ograniczeniach prędkości i sugeruje kierowcy, aby odpowiednio zwolnił.
System kontroli pasa ruchu i system utrzymywania samochodu na pasie ruchu natomiast działa przy prędkościach powyżej 70 km/h i ma zastosowanie na trasach pozamiejskich. Ostrzega kierowcę i koryguje tor jazdy, jeśli samochód zacznie zjeżdżać z pasa ruchu bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu.
Kamera cofania może być uzupełniona o system czterech oddzielnych kamer, który zapewnia panoramiczny widok znad samochodu ukazujący na jednym obrazie wszystkie przeszkody znajdujące się wokół pojazdu. Kamera 360° jest bardzo prosta w użytkowaniu: włącza się automatycznie z chwilą wrzucenia wstecznego biegu. System wyświetla dwa obrazy: widok do przodu lub do tyłu, zależnie od aktualnie włączonego biegu, oraz, dodatkowo, zapewnia możliwość wyboru między widokiem
360° lub zbliżeniem z kamery po stronie pasażera.
Samochód jest wręcz naszpikowany elektroniką i nie sposób wymienić wszystkich zastosowanych tutaj rozwiązań.
Renault arkana ma się pojawić w sprzedaży w pierwszym półroczu 2021. Cena? Bardzo możliwe, że będzie porównywalna do tej, jaką musimy wydać za renault kadjara. Ta zaczyna się od niemal 90.000 złotych.
Kto mi blokuje samochód to uwarzaj Mars
Stale ktoś mi blokuje samochody z kodu na płytę komputera samochodu