POZnań

Rozbudowana Ławica, ale dla kogo?

Lotnisko Ławica 2013  Foto:

Prezydent Bronisław Komorowski uroczyście otworzył rozbudowany terminal pasażerski na Ławicy. To już ostateczny kształt poznańskiego portu i zapewne ostatnia w najbliższym czasie modernizacja. Oby okazała się potrzebna, bo w porównaniu do ubiegłego roku w pierwszych ośmiu miesiącach 2013 z usług Ławicy skorzystało 20% mniej pasażerów.

Dzięki inwestycji przepustowość lotniska zwiększyła się z 1,5 mln do blisko 3 mln pasażerów rocznie. W nowej strefie odprawy biletowo-bagażowej oraz nowej strefie odlotów, port jest w stanie obsłużyć 1100 pasażerów odlatujących w czasie godziny, a dzięki nowej hali przylotów – w godzinę przyjąć 1900 przylatujących pasażerów. Kubatura całego obiektu po rozbudowie wynosi ponad 200 000m3, co odpowiada kubaturze prawie 100 metrowego wieżowca – informuje Hanna Surma, rzeczniczka portu.

Lotnisko Ławica 2013

W sierpniu lotnisko informowało o planach promocyjnych , które mają motywować linie lotnicze do otwierania nowych połączeń ze stolicy Wielkopolski. – Nawet jeżeli w tej chwili jesteśmy w chwilowej zadyszce, w jakimś tymczasowym zawieszeniu, to raczej perspektywy określamy jako rozwój pozytywny – mówi rzeczniczka poznańskiego lotniska.

Plonowane jest drugie codzienne połączenie do Frankfurtu obsługiwane przez Lufthansę – z tej trasy wycofał się całkowicie PLL LOT. Polski przewoźnik przywróci za to więcej rejsów do Warszawy – będą one wykonywane cztery razy dziennie. Surma przekonuje, że dzięki temu poprawią się statystyki w ruchu tradycyjnym oraz połączenia Poznania z dużymi lotniskami przesiadkowymi, tzw. hubami.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz