Pod koniec października stare biletomaty zastąpią nowe urządzenia. W pierwszej kolejności uruchomionych zostanie 20 nowych maszyn, ale najpierw konieczne jest zdemontowanie starych urządzeń i testowanie oprogramowania.
Podział na dwa etapy wynika z uwarunkowań technicznych – będzie to zupełnie nowa sieć automatów biletowych. Jej przygotowanie jest związane z synchronizacją maszyn z systemami informatycznymi, wymaga przeprowadzenia testów. W pierwszym etapie będzie możliwość kupowania biletów papierowych, po zakończeniu drugiego etapu w automatach będzie można doładowywać tPortmonetkę, przedłużać lub kupować bilety okresowe.
W pierwszym etapie zostanie wymienionych 20 biletomatów, z których najczęściej korzystają pasażerowie miejskiej komunikacji. Znajdują się w następujących lokalizacjach: na przystankach PST: Solidarności, Kurpińskiego, Słowiańskiej, Szymanowskiego, Lechickiej i Sobieskiego, na Ogrodach, Wrocławskiej, Fredry, Traugutta, Połabskiej, Kórnickiej, Głogowskiej/Hetmańskiej, na pętli Dębiec, Rondzie Rataje, Małych Garbarach, Placu Ratajskiego, na Placu Bernardyńskim a także przy Stadionie Miejskim i na Dworcu Głównym.
Do 31 października uruchomione zostaną kolejne biletomaty w 21 lokalizacjach, ostatnie 9 maszyn działać będzie do 31 marca 2015 r.
Operatorem nowych biletomatów jest wybrana w konkursie przez ZTM firma Mennica Polska S.A Wszystkie automaty będą umożliwiały sprzedaż biletów jednorazowych oraz dokonywanie płatności za bilety lub doładowania tPortmonetki za pomocą kart płatniczych, w tym także zbliżeniowych.
Oprócz wymienionych automatów, do 31 marca 2015 r. zostanie zamontowanych 20 dodatkowych biletomatów. 12 z nich znajdzie się przy trasach tramwajowych zbudowanych/zmodernizowanych w związku z inwestycjami współfinansowanymi przez Unię Europejską (ulica Grunwaldzka – 3 , trasa na Franowo – 6, przedłużenie trasy PST do Dworca Zachodniego – 3). Natomiast miejsca dla pozostałych ośmiu zostaną wybrane przez Zarząd Transportu Miejskiego w porozumieniu z operatorem.
Dodaj komentarz