Kaponiera to jedno z ważniejszych miejsc komunikacyjnych Poznania. Każdego dnia przechodzi tutaj kilkadziesiąt tysięcy osób, to także ważny punkt przesiadkowy. Rondo przez cały dzień pełne jest samochodów. Cała konstrukcja wymaga jednak szybkiego remontu. Po zakończeniu prac Kaponiera zyska nie tylko inny wygląd i konstrukcję, ale także funkcje. Pierwszy etap przebudowy ma się zakończyć jeszcze przed Euro 2012, a całość zobaczymy pod koniec 2013 roku. Inwestycja kosztować będzie 209.452.414 złotych.
Prace obejmować będą obszar wzdłuż ulicy Roosevelta od mostu Dworcowego do mostu Teatralnego. Celem inwestycji jest dostosowanie układu drogowego do aktualnych potrzeb komunikacyjnych Poznania, w tym przygotowanie do przedłużenia trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do dworca PKP a w przyszłości umożliwienie uruchomienia trasy PST w kierunku ulicy Grunwaldzkiej – wyjaśnia Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich – modernizacji wymaga również przejście podziemne pod rondem Kaponiera.
By uniknąć całkowitego paraliżu komunikacyjnego Poznania prace podzielono na dwa etapy. Bez takiej organizacji budowa spowodowała by odcięcie na 2 lata ruchu tramwajowego z Piątkowa, Junikowa i Ogrodów z centrum miasta.
Pierwszy etap tego poważnego remontu rozpoczyna się dzisiaj. Zostaną wykonane prace wzdłuż ulicy Roosevelta między mostem Dworcowym a Kaponierą oraz na włączeniu ulicy Bukowskiej w ulicę Roosevelta. Po zakończeniu robót ulica Roosevelta zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdą stronę. Powstanie także między innymi droga dla rowerów oraz perony na przystanku PST „Kaponiera”.
Od wtorku (16.08) zamknięty dla samochodów zostanie jeden pas jezdni wschodniej ulicy Roosevelta oraz chodnik. Piesi nie będą mogli także korzystać z chodnika po zachodniej stronie ulicy Roosevelta między ulicą Bukowską a mostem Dworcowym.
Kolejne zmiany nastąpią w sobotę 3 września. Wtedy dla samochodów zostaną zamknięte:
– wschodnia jezdnia wraz z chodnikiem i torowiskiem tramwajowym ulicy Roosevelta od mostu Dworcowego do ronda Kaponiera,
– północna jezdnia ulicy Bukowskiej od ulicy Roosevelta do hotelu Sheraton,
– południowa jezdnia ulicy Zwierzynieckiej od ulicy Zeylanda do ronda Kaponiera,
– nie będzie możliwości wjazdu z ronda Kaponiera na zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta na odcinku do ulicy Bukowskiej.
Podczas przebudowy Kaponiery trzeba będzie zwracać szczególną uwagę na znaki, ponieważ będzie w tym rejonie obowiązywała inna organizacja ruchu.
Samochody jadące z Grunwaldu i Junikowa pojadą ulicą Bukowską i Grunwaldzką do ulicy Roosevelta. Do swojej dyspozycji będą mieli jeden pas na zachodniej jezdni ulicy Roosevelta w kierunku mostu Dworcowego oraz możliwość przejazdu po zachodniej jezdni Roosevelta i tymczasowym przejeździe w kierunku Kaponiery. Nie będzie można wyjechać z ulicy Bukowskiej w ulicę Zeylanda.
Jadąc od strony Górczyna trzeba będzie korzystać z objazdu zamkniętej wschodniej jezdni ulicy Roosevelta. Poprowadzi on przez most Dworcowy, ulicę Stanisława Matyi poprzez nowe skrzyżowanie do ulicy Powstańców Wielkopolskich, aleję Niepodległości, Święty Marcin do Kaponiery. Inna trasa przebiegać będzie przez most Dworcowy, ulicę Stanisława Matyi, aleje Niepodległości i Świętym Marcinem do Kaponiery.
Kierowcy jadący z Piątkowa i Winograd oraz Świętym Marcinem od Zamku nie będą mogli zjechać z ronda Kaponiera na zachodnią jezdnię ulicy Roosevelta na odcinku do ulicy Bukowskiej. Objazd zorganizowano ulicami Zwierzyniecką, Zeylanda dwoma pasami ruchu, przez tymczasowy przejazd do ulicy Bukowskiej i dalej do ulicy Roosevelta.
Kolejną zmianą jest organizacja ruchu na ulicy Zeylanda, która będzie jednokierunkową między Zwierzyniecką a Bukowską.
/
Dodaj komentarz