Po godzinie 19:00 samochód ciężarowy zderzył się z niebieskim Fiatem Seicento. Niestety mężczyzna jadący w samochodzie osobowym nie przeżył wypadku.
Ciężarówka jechała w kierunku Swarzędza. Jak powiedziała nam osoba towarzysząca kierowcy ciężarowego Mercedesa samochód osobowy “wyskoczył z drugiego pasa“. Sam kierowca wydawał się spokojny, ale nie chciał z nami rozmawiać.
Do wypadku doszło na wysokości fabryki VW. W miejscu, gdzie droga z powodu przebudowy wiaduktu w obu kierunkach jest zwężona. Dwa kierunki ruchu rozdzielone są między innymi pachołkami. Być może kierowca Fiata Seicento próbował zawrócić w kierunku Swarzędza. Być może śmiertelny, jak się okazało, manewr wymusił kierowca jeszcze j innego samochodu. To jednak tylko spekulacje.
Jak rzeczywiście doszło do tego tragicznego wypadku badają na miejscu specjaliści z policji. Oprócz szczegółowego zbadania samego miejsca tragedii rozmawiali również ze świadkami oraz z kierowcą, który przeżył wypadek.
Pierwsze ustalenia policji mówią o tym, że niebieskie Seicento najpierw odbiło się od innego Fiata, który jechał w tym samym kierunku. To spowodowało wjechanie na przeciwległy pas ruchu i tragiczne w skutkach zderzenie z ciężarowym Mercedesem.
Na ulicy Warszawskiej w kierunku Swarzędza tworzy się korek.
Ogólnie proponowałbym w rejonie wiaduktu w Antoninku częstsze patrole policji z wideo-rejestratorami. To co niektórzy kierowcy tam wyprawiają to się w głowie nie mieści.
Od czego mamy oznakowane Alfy z kamerami????
tam jest przede wszystkim fatalne oznakowanie – ktoś kto tam jedzie wjeżdża nagle w gąszcz barierek, brak jest linii na krawędziach drogi. To samo jest na śródce.
Patrole policji są konieczne, kierowcy łamią przepisy, narażają innych na niebezpieczeństwo, wymuszają pierwszeństwo, omijają korki pasem skręcającym w inną stronę albo pasem dla jadących w przeciwnym kierunku i oczywiście w ostatnim momencie zmieniają pas wpychając się przed innych jadących prawidłowo. Ostatnio to zaczęli jeździć na skróty przez teren budowy, taka bezkarność prowadzi potem do takich wypadków jak ostatnio.
@Pati – masz rację! jest skrót dla potrzeb budowy, ale coraz częściej korzystają z niego inni. to samo ze zmianami pasów o których piszesz – to jest nagminne i aż trudno uwierzyć, że policja nie chce tego ukrócić “zarabiając” przy okazji na mandatach
@corner
Wg mnie oznakowane jest dobrze wystarczy patrzeć na znaki i każdy da sobie radę. Linie zostały w zeszłym tygodniu odmalowane.
@Pati
Na kierowców jadących do Poznania od strony Swarzędza prawym pasem a później przed samymi światłami wpychają się przez linię ciągłą na prawy powinna czekać policja Mamy przecież mobilne centrum monitoringu. No ale lepiej żeby Mercedes Sprinter stał w garażu i rdzewiał. Moim zdaniem to by było najlepsze rozwiązanie postawili by go gdzieś na uboczu żeby nikomu nie przeszkadzał i nagrywał by wszystko.