Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne pilotażowo od 1 czerwca do końca lipca informowało pasażerów o utrudnieniach w komunikacji za pomocą SMS. Usługa cieszyła się ogromnym powodzeniem, a sam system pomyślnie przeszedł testy. Firma zadecydowała więc o wprowadzeniu tej usługi na stałe.
Wybuch gazu na ulicy Jana Pawła II w październiku ubiegłego roku, awaria wodociągowa na Głogowskiej u zbiegu z ulicą Śniadeckich, wypadek na torowisku na Grunwaldzkiej, gdy pod kołami tramwaju zginął pijany mężczyzna – to tylko kilka z wielu wypadków, o których MPK powiadamiało swoich pasażerów SMS.
Z tej możliwości skorzystało aż 5500 użytkowników, co dowodzi, że taki sposób powiadamiania dobrze spełnia swoje zadanie. Dzięki SMS pasażerowie mogli na bieżąco podjąć decyzję o skorzystaniu z innej drogi albo środka transportu, co ogromnie ułatwiało i skracało im podróż. Dlatego MPK postanowiło wprowadzić taką usługę na stałe.
Zdecydowaliśmy się na pilotaż tego systemu, bo wiemy, jak wielką rolę dla sprawnej komunikacji spełnia szybka, nowoczesna i skuteczna informacja – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. – Dzisiaj prawie każdy ma telefon komórkowy, każdy wysyła i odbiera SMS bez względu na to, czy znajduje się w domu czy poza domem. Dzięki tej usłudze użytkownik systemu będzie mógł na bieżąco reagować na utrudnienia w komunikacji planując swoją podróż po mieście.
Jak podkreśla prezes Tulibacki, nowa usługa nie oznacza oczywiście, że firma rezygnuje z konwencjonalnych dróg informowania za pośrednictwem komunikatów na przystankach i w pojazdach. Wysyłanie ostrzeżeń za pomocą SMS pozwoli nam dotrzeć z informacją o tych utrudnieniach, które są rezultatem zdarzeń nagłych i nieoczekiwanych, takich jak awarie czy wypadki.
Żeby stać się użytkownikiem systemu powiadomień wystarczy wysłać ze swojego telefonu wiadomość pod numer 4320 z hasłem MPK. W odpowiedzi nadejdzie wiadomość “MPK – dodało twój numer do bazy danych, otrzymasz wiadomość o awariach trwających powyżej 1 godziny”.
Korzystanie z tej usługi i otrzymywanie powiadomień jest dla użytkowników bezpłatne. Jedyny koszt, który będzie trzeba ponieść, to koszt pierwszego SMS rejestracyjnego zgodny z taryfą operatora.
Dodaj komentarz