Poznańska sieć restauracji śniadaniowo-lunchowych Canappka otwiera kolejny lokal w centrum Wrocławia i planuje dalsze inwestycje w ramach umów franczyzowych. Obecnie serwuje śniadania w 5 punktach, trzech w Poznaniu i dwóch w stolicy Dolnego Śląska.
Canappka to sieć, która powstała w Poznaniu w 2008 roku. To właśnie w stolicy Wielkopolski dostrzeżono potencjał w rozwoju nowego modelu biznesowego. Tym co odróżnia Canappkę od innych gastronomicznych punktów w mieście, jest przede wszystkim wczesna pora otwarcia.
Jak zauważają właściciele sieci, model spożywania posiłków w Polsce się zmienia – do restauracji nie wychodzimy już tylko na obiady i kolacje, na mieście jadamy również śniadania. Jest to widoczne przede wszystkim w przypadku przedstawicieli biznesu, pracowników biurowych i studentów. To dlatego w Canappce już od 7 rano można zjeść śniadanie lub kupić kanapki na wynos.
W menu możemy znaleźć nie tylko kanapki ale tez jajecznice, owsianki i tosty. Canappka ma być miejscem znajdującym się po drodze do pracy lub szkoły, gdzie można kupić śniadanie na wynos, a jednocześnie usiąść w środku i spokojnie zjeść swój posiłek.
W 2012 roku właściciele uruchomili swój pierwszy lokal we Wrocławiu. Sieć przygotowała również ofertę franczyzy dla osób zainteresowanych wykorzystaniem pomysłu na prowadzenie barów kanapkowych w innych miastach.
– Długo podejmowaliśmy decyzję na temat tego, które z największych miast Polski powinno być kolejnym miejscem w rozwoju sieci. Na wybór Wrocławia wpłynęło kilka czynników. To miasto o liczbie mieszkańców i powierzchni zbliżonej do Poznania. Ponieważ wiemy jakie mechanizmy sprawdziły się najlepiej w naszym mieście, mamy wiedzę na temat tego jak osiągnąć te same wyniki. Tym bardziej, że obecnie na kulinarnej mapie miasta nie znajdziemy wielu restauracji czy barów serwujących śniadania. Poza tym odległość między tymi miastami nie jest duża, dzięki czemu możemy osobiście kontrolować wszystko i zawsze dbać o jakość usług – tłumaczy Łukasz Borek dyrektor zarządzający w spółce KCI Gastronomy, operatorze sieci.
Działalność Canappki opiera się głównie na sprzedaży posiłków śniadaniowych i lunchowych oraz ofercie cateringowej. Lokale otwierane są o wczesnych godzinach porannych, dzięki czemu możliwy jest zakup śniadania jeszcze przed dojazdem do pracy. Sieć tworzy alternatywę dla drugiego śniadania przygotowywanego w domu, a jednocześnie jest miejscem spotkań biznesowych. Za swój największy atut uznaje dostarczanie świeżych i zdrowych produktów, przygotowywanych codziennie na miejscu w lokalu oraz dbanie o to, by wszystkie składniki były dostarczane przez lokalnych dostawców jeszcze przed świtem.
Canappka swoje najbliższe plany buduje głównie w oparciu o rozwój w Poznaniu i Wrocławiu. Docelowo, końca 2014 roku w każdym z nich ma funkcjonować od 4 do 5 lokali. W pozostałych miastach rozwój sieci oparty jest na ofercie fanczyzy, choć właściciele Canappki nie wykluczają otwierania też własnych lokali.
Dodaj komentarz