Władze miasta i przedstawiciele mediów mieli już okazję zobaczenia i oficjalnego podziwiania pierwszego egzemplarza Solarisa Tramino wyprodukowanego specjalnie dla MPK w Poznaniu. Imponująca wygląda także hala produkcyjna przy ulicy Wieruszowskiej. w której odbywa się końcowy etap montowania niskopodłogowej bimby.
W stosunku do wersji beta poruszającej się po poznańskich ulicach Tramino może zabrać na pokład 229 pasażerów w tym 48 na miejscach siedzących. Podróż w komfortowych warunkach zapewnia m.in. w pełni klimatyzowana przestrzeń pasażerska. 32 metrowa bimba składa się z 5 członów połączonych ze sobą oraz niską podłogę w całym wagonie.
Solaris Tramino składany jest z elementów w Poznaniu w hali o powierzchni 5600 m kwadratowych. Przy jego produkcji zatrudnionych jest 250 osób, tak, aby co tydzień do poznańskiego przewoźnika mógł trawić kolejny egzemplarz z zamówionych 45 sztuk.
Wczoraj Tramino otrzymało homologację. Oznacza, to że pierwszy egzemplarz stacjonujący w zajezdni przy ulicy Głogowskiej będzie mógł już wozić pasażerów. Być może pojawi się on na linii nr 14 do końca tego tygodnia.
dane techniczne Tramino S105:
długośc całkowita: 31960 mm
szerokość pudła wagonu: 2400 mm
wysokość przy złożonym pantografie: 3575 mm
rozstaw kół: 1435 mm
ciężar pojazdu pustego: 39,5 t
silniki trakcyjne: asynchroniczne
napęd: 4 silniki VEM o mocy 105 kW każdy
maksymalna prędkość konstrukcyjna: 80 km/h
maksymalna prędkość: 70 km/h
okres użytkowania: 30 lat
Dodaj komentarz