Zamiast prywatnych często rozklekotanych busów turystów w Zakopanem mają wozić autobusy. Najlepsze okazały się te, wyprodukowane w podpoznańskim Bolechowie.
Konsorcjum Solarisa oraz firmy leasingowej wygrało przetarg na dostawę czterech autobusów dla miejskiej spółki TESKO z Zakopanego. Solarisy Urbino 8,9 LE będą obsługiwać dwie linie, których uruchomienie od kwietnia tego roku planują władze samorządowe stolicy polskich Tatr. Autobusy zostaną wydzierżawione na okres trzech lat z możliwością ich wykupu końcowego.
Dostawa pierwszych dwóch sztuk planowana jest na marzec, a drugiej transzy na sierpień 2016. Już dzisiaj wiadomo, że Solarisy będą kursować na trasie dworzec PKP – Olcza – ulica Wojdyły, a także na linii pomiędzy ulicą Cyrhla, dworcem PKP i Krzeptówkami.
Model zakupiony przez Zakopane jest najmniejszym z produkowanych niskowejściowych Solarisów. Został skonstruowany głównie z myślą o pokonywaniu wąskich i krętych tras podmiejskich, lecz równie dobrze radzi sobie na ulicach miast, zwłaszcza na mniej uczęszczanych liniach.
Dostawa czterech Solarisów do Zakopanego nie jest debiutem tej marki u podnóża Tatr. W roku 2013 testowany był tutaj elektryczny Urbino. Kursował między innymi na trasie do Morskiego Oka i do Kuźnic.
Otwarcie dwóch linii w Zakopanem jest początkiem budowy komunikacji miejskiej na większą skalę. Od stycznia 2017 planowane jest uruchomienie kolejnych piętnastu linii, a ich obsługą zajmą się przewoźnicy, którzy na podstawie konkursu ofert otrzymają koncesje.
Dodaj komentarz