Rozpoczyna się właśnie przebudowa ulicy Matyi. Jest to związane z budową dróg dojazdowych do Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego i centrum handlowego Poznań City Center. Oznacza to spore zmiany komunikacyjne w całym tym fyrtlu. Tramwaje pomiędzy ulicą Roosevelta i Głogowską a dworcem PKS będą jeździć wahadłowo po jednym torze.
Pasażerowie muszą przygotować się na dłuższą jazdę. Spore zmiany w organizacji ruchu czekają również kierowców, którzy z Łazarza do centrum będą musieli jeździć jeszcze dłuższym objazdem – przez Most Dworcowy, Matyi i Niepodległości, bowiem zamknięty zostanie przejazd z Mostu Dworcowego w ul. Powstańców Wielkopolskich.
Spółka TriGranit Development Corporation rozpocznie przebudowę ulicy Matyi oraz budowę dróg dojazdowych do Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, a więc nowego dworca kolejowego i PKS, centrum handlowego Poznań City Center i wielopoziomowego parkingu na 1500 pojazdów, w sobotę 29 grudnia.
Równocześnie przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Matyi z Towarową, Powstańców Wielkopolskich i Przemysłową.
Podczas prac drogowych, torowych, trakcyjnych, uzbrojenia podziemnego oraz budową przedłużenia ulicy Towarowej, przejścia podziemnego, budowy muru oporowego, niezbędnego uzbrojenia terenu dla Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, konieczne jest wprowadzenie okresowych zmian w organizacji ruchu – wyjaśnia Przemysław Terlecki, rzecznik inwestora, firmy TriGranit.
Od soboty 29 grudnia zamknięte będą:
– północna jezdnia ulicy Matyi w rejonie skrzyżowania z ulicą Towarową (kierunek do Mostu Dworcowego);
– północny tor tramwajowy na ulicy Matyi na odcinku od ulicy Przemysłowej do Mostu Dworcowego;
– ulica Towarowa od skrzyżowania z ulicą Matyi do ulicy Składowej;
Nie będzie możliwości skręcania w lewo z południowej jezdni ulicy Matyi w ulicę Towarową, oraz w lewo z ulicy Przemysłowej w ulicę Matyi w stronę Mostu Dworcowego.
Niemożliwe będzie przejście przez ulicę Matyi przy ulicy Przemysłowej.
Na czas prowadzenia wszystkich zaplanowanych robót bimby na ulicy Matyi pomiędzy Mostem Dworcowym a ulicą Przemysłową jeździć będą wahadłowo po jednym torze.
Dodatkowo na ulicy Matyi, w rejonie prowadzonych prac budowlanych, nastąpi zwężenie północnej jezdni do jednego pasa ruchu. Kierowcy poruszających się z od strony Rataj w kierunku Mostu Dworcowego na wysokości dworca autobusowego będą musieli zjechać z dwóch na jeden pas ruchu. Następnie, aby dojechać do Mostu Dworcowego kierowcy pojadą ulicą Towarową – wzdłuż torowiska – i dalej po skręcie w lewo jezdnią wyznaczoną po południowej stronie obecnego parkingu przy budynku „Delty”.
Od strony ulic Głogowskiej i Roosevelta nie będzie możliwości skrętu w lewo – w ulicę Towarową. Skręt w lewo możliwy będzie na skrzyżowaniu z ul. Niezłomnych. Tam też będzie wprowadzona możliwość nawracania.
Z ulicy Przemysłowej będzie możliwy wyjazd w ulicę Matyi tylko w prawo, w stronę skrzyżowania z ulicą Wierzbięcice. Pojazdy jadące w kierunku Mostu Dworcowego będą mogły zawrócić na skrzyżowaniu z ulicą Niezłomnych lub – zgodnie z umieszczonymi wcześniej informacjami o zalecanym objeździe (pierwsza znajduje się już przed rynkiem Wildeckim) – jechać ulicą Wierzbięcice i na skrzyżowaniu z ulicą Matyi skręcić w lewo.
Dojazd od strony ulicy Powstańców Wielkopolskich w kierunku Mostu Dworcowego zostanie zachowany, jednak z uwagi na prowadzone prace będzie utrudniony.
Czasowo zostanie również zlikwidowane przejście dla pieszych przez ulicę Matyi zlokalizowane na wysokości ulicy Przemysłowej. Piesi, w zależności od celu podróży, będą kierowani w stronę przejścia podziemnego na skrzyżowaniu Matyi – Wierzbięcice lub w stronę przejścia z sygnalizacją świetlną, przeniesionego z rejonu skrzyżowania z ulicą Towarową na początek Mostu Dworcowego.
Zmiany w organizacji ruchu obowiązywać będą do przełomu lipca i sierpnia, kiedy to rozpocznie się II etap prac, po południowej stronie Mostu Dworcowego. Wtedy budowany będzie tunel i przejście podziemne oraz nowy przystanek tramwajowy przy zjeździe z Mostu Dworcowego.
Co ważne nie zmieni się trasa tramwajów linii nr 6, 10, 14, 15 i 18, jednak bimby będą poruszać się po jednym torze dzięki specjalnej “mijance”. Pasażerowie muszą liczyć się z dłuższym czasem przejazdu.
Zakończenie inwestycji planowane jest pod koniec przyszłego roku.
Najświeższe informacje z Łazarza znajdziesz zawsze na portalu lazarz.pl
Dodaj komentarz