POZnań

Sporo zadań dla miejskiego inżyniera ruchu. Będzie też oficer rowerowy!

Maciej Wudarski i Łukasz Dondajewski  Foto: UMP

Zastępca prezydenta Maciej Wudarski poinformował na konferencji prasowej o szczegółach pracy nowego Miejskiego Inżyniera Ruchu, zapowiedział także powołanie poznańskiego oficera rowerowego.

Maciej Wudarski i Łukasz Dondajewski Foto: UMPPriorytetem działań nowego Miejskiego Inżynier Ruchu będzie komunikacja publiczna rowerowego i lepsza organizacja ruchu pieszego. Rozważać będziemy także likwidację niektórych zbędnych znaków drogowych oraz wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu przycisków dla pieszych – mówił Łukasz Dondajewski podczas konferencji prasowej.

Planowane jest także wyznaczenie zatoczek postojowych dla samochodów realizujących dostawy do sklepów lub firm kurierskich lub umożliwiające krótki postój – np. przy dworcu PKP.

Do Miejskiego Inżyniera Ruchu zgłaszać się będzie wnioski dotyczące organizacji ruchu. To właśnie MIR wydawać będzie zezwolenia na przeprowadzenie imprez, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny. Wnioski składać się będzie właśnie do Inżynier 30 dni przed imprezą, a wydanie decyzji odbywać się będzie min. 7 dni przed imprezą.

MIR działać będzie według zasady efektywnego transportu, korzystnego ekonomicznie, minimalizującego jednocześnie szkodliwy wpływ środków transportu na środowisko. Środkami, poprzez które będzie realizowana tak polityka to przede wszystkim propagowanie komunikacji rowerowej i transportu publicznego, promowanie pieszych podróży i grupowych dojazdów, budowa systemów Parkuj i Jedź oraz edukacja mieszkańców w zakresie transportu.

Zastępca prezydenta Poznania Maciej Wudarski zapowiedział także powołanie oficera rowerowego. To postulat zgłoszony kilka miesięcy temu przez środowiska miejskie. Uznaliśmy, że utworzenie stanowiska ds. polityki rowerowej to działanie jak najbardziej zasadne. Całość działań zmierzać będzie do zwiększenia udziału ruchu rowerowego w całej komunikacji miejskiej. Pracy jest sporo bo jakość infrastruktury rowerowej nie jest na najwyższym poziomie. Długość ścieżek jest niewystarczająca. Będziemy starać się o unijne środki, by to poprawić”.

“Szukamy osoby z wykształceniem wyższym, co najmniej trzyletnim stażem pracy i znajomością dobrych praktyk w zakresie tworzenia infrastruktury rowerowej i promocji ruchu rowerowego, zarówno z Polski jak i spoza kraju. Liczymy na przedstawienie własnego pomysłu na rozwój systemu rowerowego. Kandydat powinien też wykazać się umiejętnością współpracy ze stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na rzecz usprawnienia ruchu rowerowego” – powiedziała dyrektor Wydziału Transportu i Zieleni UMP Violetta Wabińska-Chmielewska.

Ogłoszenie rekrutacji na nowe stanowisko w UMP wkrótce pojawi się na stronach interentowych Poznania.

Malta znakowanie rowerow 20140322_2 Foto: TD

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz