Blisko 60 proc. polskich internautów regularnie odwiedza Allegro. Platforma chce zachęcić do kupowania online kolejne osoby, planuje więc na ten rok wiele zmian. Wśród najważniejszych jest włączenie do oferty biletów na wydarzenia kulturalne i wprowadzenie odroczonych płatności. Allegro cały czas pracuje także nad przyspieszeniem dostaw. Umożliwi klientom śledzenie przesyłki na smartfonie. Sprzedawcom zaoferuje za to możliwość analizy sprzedaży na tle konkurencji oraz nowe usługi finansowe, np. leasing.
W Polsce wciąż tylko 9 proc. transakcji zakupowych przebiega w internecie. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii online dokonywany jest co piąty zakup. Stąd wniosek, że polski rynek zakupów w sieci ma jeszcze duży potencjał rozwoju. Rośnie on zresztą o wiele szybciej niż sprzedaż detaliczna ogółem. Ta ostatnio wzrosła w 2018 roku o 6,2 proc., podczas gdy e-handel przyspieszył o ponad 13 proc. Pokazują to również wynik platform sprzedażowych i e-sklepów.
Cały czas wprowadzamy innowacje i zwiększamy zatrudnienie – nasza załoga liczy już ponad 1 700 osób, z czego 250 dołączyło w ciągu ostatniego roku – mówi Francois Nuyts, prezes zarządu Allegro. – Działalność Allegro opiera się na współpracy z 125 tys. firm handlowych i 17 milionami nabywców. Tylko w minionym roku dołączyło do nas 16 tys. sprzedawców.
Allegro, które dziś jest szóstym pod względem wielkości e-detalistą w Europie, przygotowało na ten rok kolejne inwestycje, które mają przyciągnąć jeszcze większą liczbę klientów i kontrahentów. Kluczem do pozyskania tych pierwszych jest dostępność produktów i przystępne ceny, a także usprawnienie dostaw.
W ubiegłym roku uruchomiliśmy usługę Allegro Smart, w ramach której za 49 zł rocznie klient może skorzystać z nieograniczonej liczby dostaw bez dodatkowych kosztów. Do dziś dzięki tej usłudze konsumenci oszczędzili już 100 mln zł. W programie dostępnych jest już 49 mln ofert, czyli blisko połowa wszystkich dostępnych na Allegro – mówi Francois Nuyts.
Z obserwacji Allegro wynika, że klienci, którzy korzystają z tej opcji, kupują 6 razy więcej produktów niż osoby, które usługi nie wykupiły. Jak podkreśla prezes Allegro, mocny nacisk kładziony jest także na skrócenie czasu dostawy do jednego dnia, a niekiedy przesyłka będzie mogła zostać doręczona nawet w dniu zakupu. Dziś przeciętnie czas ten wynosi 2–3 dni.
Dążymy do tego, by zakupione produkty trafiały do nabywców jeszcze szybciej i w jeszcze bardziej przewidywalny sposób. Poprzez uruchomienie funkcji Track & Trace, umożliwiającej śledzenie przesyłki na smartfonie, możemy zobaczyć, gdzie aktualnie znajduje się nasza paczka – mówi prezes zarządu Allegro.
Allegro pracuje także nad nowinkami technologicznymi i wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pod koniec roku planuje wprowadzić wizualne wyszukiwanie i nawigację – rzeczywiste zdjęcia przedmiotów będą wykorzystywane do wyszukiwania na platformie konkretnego lub podobnego produktu. Poza tym klienci będą mieli możliwość zamówienia kontaktu z konsultantem Allegro. Kluczowe dla zwiększania liczby użytkowników na platformie jest również poszerzanie oferty.
Finalizujemy przejęcie e-Biletu. Dzięki integracji z tą platformą 17 mln klientów na Allegro zyska możliwość łatwego zakupu biletów na koncerty i festiwale – mówi Francois Nuyts.
Drugi obszar działań Allegro dotyczy zwiększania na platformie liczby sprzedawców. W 2018 roku przybyło ich 16 tys. Były to głównie małe i średnie firmy, lale też duże światowe marki. Allegro zamierza zaproponować im latem panel „Jakość mojej sprzedaży”. Z jego pomocą sprzedawcy będą mogli przeanalizować swoją sprzedaż i usprawnić ofertę. Obecnie trwa faza testowa projektu.
Dodaj komentarz