W Poznaniu ruszyła druga edycja kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”, której celem jest zachęcenie mieszkańców do kształtowania nowych, przyjaznych środowisku nawyków. Inicjatywa, która potrwa do maja 2024 r., skupia się na przekazie, że zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień ma znaczący wpływ na ochronę zasobów naturalnych, poprawę jakości powietrza, a także na korzyści zdrowotne.
W obliczu zmieniających się wyzwań związanych z ochroną klimatu oraz nieustannie rosnącym zapotrzebowaniem na energię, kluczowe staje się racjonalne korzystanie z zasobów nieodnawialnych.
Wychodząc z założenia, że nawet najmniejsze działanie ma znaczenie, autorzy kampanii chcą edukować odbiorców ciepła, że poprzez zmianę codziennych zachowań można racjonalnie korzystać z energii. Rozpoczęcie kształtowania odpowiedzialnych nawyków najłatwiej zacząć od drobnej i prostej zmiany, takiej jak zmniejszenie o jeden stopień ogrzewania pomieszczeń i temperatury ciepłej wody.
W ramach kampanii pojawią się spoty i materiały informacyjne w prasie oraz w mediach społecznościowych, uruchomiona została również strona www.stopienmniej.pl, na której mieszkańcy znajdą wiele przydatnych porad ekspertów ds. zdrowia i środowiska, np. dlaczego warto spać w niższej temperaturze.
Kampania wytłumaczy również, jakie codzienne nawyki powodują niepotrzebne straty ciepła, dlaczego nie należy wietrzyć mieszkań przy “odkręconych” kaloryferach, czy zakrywać grzejników. Dodatkowo powstał profil na Instagramie „Stopień mniej”, który ma na celu zachęcenie mieszkańców do dzielenia się poradami i swoim doświadczeniem w zakresie zmiany nawyków i oszczędzania ciepła.
Dodaj komentarz