“Stopień mniej znaczy więcej” – rozpoczęła się trzecia edycja kampanii edukacyjnej pokazującej pozytywne efekty obniżenia temperatury w pomieszczeniach w okresie grzewczym.
To proste działanie może znacząco wpłynąć na ochronę zasobów naturalnych, łagodzenie zmian klimatycznych oraz poprawę stanu środowiska.
Kampania pokazuje, że każdy z nas ma realny wpływ na przyszłość klimatu. Proste działanie, jak obniżenie temperatury w pomieszczeniu o jeden czy dwa stopnie, może przynieść korzyści nie tylko środowisku, ale także naszemu zdrowiu – mówi Luiz Hanania , prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy Veolia w Polsce.
Tegoroczna edycja kampanii podkreśla realne korzyści płynące z obniżania temperatury w pomieszczeniach. Zmniejszenie jej zaledwie o 2°C może przynieść wymierne korzyści dla klimatu, redukując emisję CO 2 nawet do około 10%. Jednocześnie utrzymanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz redukuje ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym.
Twórcy kampanii zwracają uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń powoduje marnowanie drogocennej energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny, jednocześnie zmniejszając zużycie energii.
Dodaj komentarz