ZDM poinformował o planach wprowadzenia w Poznaniu już od czerwca “Strefy 30”. Dla nie wtajemniczonych śpieszymy wyjaśnić, iż chodzi o ograniczenie prędkości samochodów w centrum miasta do 30 km/h ale także zmiany organizacji ruchu oraz ograniczenie liczby miejsc postojowych. Cały proces wprowadzania “Strefy 30” podzielono na 3 etapy, które mają zakończyć się w 2013 roku.
Do końca czerwca br. strefa powstanie pomiędzy ulicami Solną, Al. Marcinkowskiego, św. Marcin i al. Niepodległości. Pojawienie się “Strefy 30” to nie tylko postawienie znaków ograniczających prędkość. Drogowcy zaplanowali reorganizację pasów ruchu by na ulicach znalazły się kontrapasy dla rowerów. Pojawią się one na ulicach: Działyńskich, Gwarnej, Kantaka, Kościuszki, Młyńskiej, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia. Wprowadzenie „strefy 30” wymaga również przebudowy skrzyżowań z sygnalizacją świetlną na Kościuszki – Libelta, Kościuszki – Fredry, 27 Grudnia – 3 Maja – plac Wolności – Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego – plac Wolności. “Strefa 30” to także mniej miejsc parkingowych i więcej stojaków na rowery.
No tak, ciekawy jestem tylko, czy ZDM nie zapomni o utworzeniu większych parkingów buforowych przed wjazdem do tych stref skoro zamierza likwidować miejsca postojowe w centrum….
i zlikwidować darmowy parking dla radnych na dziedzińcu urzędu miasta! uwolnijmy centrum od samochodów! niech tam pracują tylko pracownicy, wtedy będzie więcej miejsc na placu kolegiackim dla tych, którzy chcą coś załatwić