Jak informuje Urząd Miasta, Poznań, jako jedyne miasto w Polsce, trzeci raz z rzędu otrzymało potwierdzony Certyfikatem tytuł Superbrand 2013. W tegorocznej, siódmej edycji konkursu, wyróżnienie to otrzymało jedynie 17% marek biznesowych wyłonionych spośród początkowej puli 6 1863 kandydatów. Oceniali konsumenci oraz grupa ekspertów.
Łukasz Goździor, dyrektor Biura Promocji podkreśla, że Poznań od 2009 realizuje strategiczne działania wizerunkowe w oparciu o nową strategią promocyjną. Dzięki konsekwentnemu stosowaniu założeń Strategii Promocji Marki Poznań, rośnie świadomość i znaczenie Poznania jako ośrodka biznesu na arenie polskiej. Poznań spaja potencjał miasta z wielu dziedzin w jeden unikalny produkt. Nacisk położony został na tzw. sektory kreatywne – najbardziej rozwojowe dziedziny zarówno gospodarki, jak i całokształtu życia społeczno-ekonomicznego.
Nagrodę przyznaje organizacja The Superbrands Ltd. działająca w 85 krajach świata, a w Polsce od siedmiu lat. Celem jest nagradzanie marek, które osiągnęły pozytywny wizerunek i trwałą przewagę nad konkurencją. Po raz pierwszy proces przyznawania tytułu Superbrands składał się z dwóch etapów: badania konsumenckiego przeprowadzanego na grupie badawczej 15 000 osób oraz oceny eksperckiej członków Rady Marek.
W kategorii miasta i regiony wyróżnione zostały również: Kraków, Zakopane, Sopot i Wrocław. Jednak to Poznań jest jedynym miastem, które jest nagradzane od trzech lat, czyli od momentu powołania kategorii „miasta i regiony”.
O przyznaniu statuetek Business Superbrands decyduje tzw. Rada Marek oceniając wizerunkową siłę marek w odniesieniu do polskiego rynku. Wśród jury zasiadają znane osoby ze świata biznesu i marketingu. Nagrody zostały przyznane w 32 kategoriach.
nagrody nagrodami a w mieście zyje się coraz gorzej