Wczoraj ruszył System Rejestrów Państwowych. Nowy system informatyczny, który łączy kluczowe z punktu widzenia funkcjonowania państwa rejestry. W zintegrowanym systemie znajdują się między innymi rejestry PESEL, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego.
W ramach SRP zostały zintegrowane najważniejsze polskie rejestry. Do dziś większość urzędników nie miała dostępu do wszystkich danych zawartych m.in. w zbiorze PESEL czy ewidencji dowodów osobistych. Mogli korzystać wyłącznie z informacji, które dotyczyły mieszkańców ich gminy. Dzięki nowemu systemowi urzędnicy i uprawnione instytucje uzyskali dostęp do wszystkich informacji zgromadzonych w kluczowych rejestrach państwowych. To dlatego od 1 marca możemy m.in. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego lub załatwić sprawę związaną z aktami stanu cywilnego (np. uzyskanie odpisu aktu urodzenia) w dowolnej gminie na terenie całego kraju – wymienia Tomasz Stube, rzecznik prasowy Wojewody Wielkopolskiego.
Dodaj komentarz