Nie jedno, ale aż trzy miejsca, w których będzie można zapłacić podatek, zarejestrować samochód czy odebrać prawo jazdy. Od początku września poznaniacy będą mogli szybciej i łatwiej załatwić wiele formalności w Urzędzie Miasta Poznania.
Sprawy dotyczące meldunku, dowodów osobistych, rejestracji pojazdów, uprawnień do kierowania oraz podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych będzie można załatwić w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Poznania: przy ulicy Libelta 16/20, ul. Gronowej 22, ul. 28 Czerwca 1956r. nr 404. Ze sprawami podatkowymi natomiast dodatkowo, tak jak dotychczas, będzie się można zgłaszać do urzędu przy ul. Słowackiego 22.
Do tej pory z każdą ze spraw trzeba się było udać do innego wydziału urzędu, co było kłopotliwe i czasochłonne.
Na przykład osoby, które zmieniały adres, musiały zameldować się przy ul. Libelta, a przerejestrować samochód na Gronowej – wyjaśnia Bartosz Pelczarski, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych UMP. – Teraz to wszystko będą mogli załatwić w jednej lokalizacji: albo przy Gronowej, albo przy Libelta, albo przy 28 Czerwca 1956 roku. Każdy będzie sobie mógł wybrać tę lokalizację urzędu, z której mu najwygodniej korzystać.
Dyrektor Pelczarski tłumaczy, że połączenie dotychczasowych dwóch wydziałów: spraw obywatelskich oraz komunikacji miało właśnie na celu ułatwienie mieszkańcom kontaktów z urzędnikami i załatwiania spraw urzędowych.
Warto pamiętać o tym, że na spotkanie można się umówić telefonicznie lub pocztą elektroniczną, co stanowi dodatkową oszczędność czasu – przypomina dyrektor. – Można także wniosek o wydanie dowodu osobistego lub nową tablicę rejestracyjną przesłać elektronicznie.
Mieszkańcy wybierający konkretny oddział urzędu powinni pamiętać, że w tym oddziale, w którym składają wnioski, będą też odbierali gotowe dokumenty bądź decyzje. W dwóch oddziałach: przy 28 Czerwca ’56 i Libelta, płatności można dokonywać wyłącznie karta płatniczą.
Dodaj komentarz