BizNews

To już koniec Piotra i Pawła ale czy będzie Spar?

Sklep Piotr i Paweł  Foto: Sklep Piotr i Paweł

The SPAR Group Ltd. uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta na transakcję zakupu sieci detalicznej Piotr i Paweł. Decyzja ta oznacza początek procesu ekspansji Wasz Sklep SPAR na polskim rynku.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta ogłosił, że zatwierdził transakcję kupna/sprzedaży, która została podpisana w maju. Po uzyskaniu pozytywnej decyzji Urzędu, The SPAR Group Ltd. będzie mógł rozpocząć proces reorganizacji obecnych sklepów Piotr i Paweł na nowe formaty. Jednocześnie nastąpi rebranding na nowe marki SPAR i EUROSPAR.

Wspólnie z zespołem sieci Piotr i Paweł chcemy rozwijać istniejącą sieć sklepów – mówi Tomasz Syller, prezes Wasz Sklep SPAR.

Komentując decyzję UOKiK, Rob Philipson, odpowiedzialny za rynek polski z ramienia the SPAR Group Ltd, dodał: Działania, które podejmiemy w sklepach Piotr i Paweł, to początek naszej ekspansji oraz rozwoju sieci pod marką SPAR, do której od kwietnia 2019 mamy wyłączne prawa w Polsce.

Decyzja UOKiK została wydana w momencie, gdy toczą się postępowania sądowe dotyczące własności licencji SPAR w Polsce. The SPAR Group Ltd. jest przekonana, że rozwiązanie umowy licencyjnej pomiędzy SPAR International i SPAR Polska zostanie definitywnie podtrzymane przez sądy zarówno w Holandii, jak i w Polsce.

Rozprawa wstępna w Holandii zakończyła się decyzją na korzyść SPAR International, dlatego inwestor Piotra i Pawła jest przekonany, że ostateczna decyzja definitywnie określi status posiadacza licencji marki.

The Spar Group Ltd. jest notowana na giełdzie w Johannesburgu, jej roczne obroty przekraczają 6.3 miliardów Euro. W latach 60’ XX wieku sieć została master franczyzobiorcą SPAR na rynek RPA. Dziś operuje także w innych krajach Afryki – w Angoli, Zambii, Botswanie, Namibii, Mozambiku, Malawi, Lesotho, Swazilandzie. The SPAR Group Ltd. rozwinęła także działalność w Irlandii, południowo-zachodniej Anglii oraz w Szwajcarii.

SPAR to największa na świecie sieć sprzedaży detalicznej produktów spożywczych z ponad 12.700 sklepami na całym świecie. Jej filozofia opiera się na założeniu, że niezależni hurtownicy i sprzedawcy detaliczni mogą osiągnąć więcej dzięki wspólnej pracy niż samodzielnie.

Użyte w artykule zdjęcia: Sklep Piotr i Paweł

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz