Ponad dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku zarobił Torpol w trzech kwartałach 2015 roku. Zysk netto tej poznańskiej spółki to 26.600.000,00 złotych netto.
W ciągu dziewięciu miesięcy osiągnęliśmy wyższe przychody i zysk niż przez cały ubiegły rok, który był najlepszy w historii Torpolu, nie mam wątpliwości, że ten rok będzie rekordowy – mówi Tomasz Sweklej, prezes zarządu – wyjątkowe wyniki są efektem prawidłowej realizacji największych w Polsce kontraktów infrastrukturalnych: modernizacji linii E75 Rail Baltica oraz budowy intermodalnego dworca Nowa Łódź Fabryczna.
Do końca września poznańska spółka może się pochwalić zamówieniami wartymi ponad 900.000.000 zł netto bez udziału konsorcjantów. Pozwoli to na prowadzenie przez kolejne dwa lata. Władze Torpolu podkreślają wysoką średnią rentowności portfela zamówień sięgającą 6,6%.
Spółka liczy na kolejne kontrakty w Polsce i Norwegii. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już między innymi przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej między Swarzędzem a Sochaczewem na linii E20. Pisaliśmy o tym szerzej tutaj. Rozpisane zostało również między innymi duże postępowanie na linii E59 między Rawiczem a Lesznem, które obejmuje ok. 35 km trasy.
Przetargi już ruszyły i to jest dobra informacja dla rynku – stwierdza Tomasz Sweklej.
Niemal trzykrotnie wzrosły wpływy spółki z prac w Norwegii. Równocześnie Torpol zmienił strukturę finansowania dłużnego z krótkoterminowego na długoterminowe – między innymi dzięki emisji obligacji, o wartości 40.000.000,00 zł. Wykorzystanie kredytów i pożyczek na koniec września 2015 roku było znacznie niższe (spadek o 31.600.000,00 zł) niż na koniec 2014 roku i wyniosło tylko 6.900.000,00 zł.
Zgodnie z założeniami osiągamy potencjał finansowy, który pozwala nam na udział i realizację największych projektów infrastrukturalnych – dodaje prezes Torpolu.
Dodaj komentarz