W nocy z czwartku na piątek przeprowadzone zostały testy techniczne z udziałem tramwajów z taboru poznańskiego MPK. Próbne przejazdy potwierdziły gotowość nowego torowiska i sieci trakcyjnej do obsługi przejazdów z pasażerami na pokładzie. Od soboty, 1 kwietnia, podróżni będą mogli wsiąść do tramwaju jadącego przez most Uniwersytecki i ul. Towarową.
Dzięki otwarciu trasy przez ulicę Święty Marcin i Towarową, tramwajami linii 2 będzie można dojechać bliżej centrum – zwłaszcza w rejon CK Zamek i al. Niepodległości. Będą się one zatrzymywać na przebudowywanym przystanku Uniwersytet Ekonomiczny przy ul. Towarowej, który z czasem – jak informują Poznańskie Inwestycje Miejskie – zostanie uzupełniony o małą architekturę, w tym wiaty przystankowe, ławki, kosze na śmieci i biletomat.
Od 1 kwietnia „dwójka” z Ogrodów pojedzie dotychczasową trasą przez ulicę Zwierzyniecką do Kaponiery, a potem przez Święty Marcin, Towarową i Matyi do przystanku Wierzbięcice, a następnie przez ulice Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. na Dębiec.
Ze względu na powrót tramwajów 31 marca wprowadzone zostały zmiany organizacji ruchu dla kierowców jadących ul. Święty Marcin i al. Niepodległości – informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie. Wcześniej na ul. Święty Marcin poruszali się torowiskiem, a teraz kierowcy mają do dyspozycji jezdnię z nową, równą nawierzchnią. Zarówno w kierunku ronda Kaponiera, jak i Zamku do dyspozycji kierowców jest po jednym pasie w każdym kierunku (oba pasy przylegające do torowiska tramwajowego). 31 marca także rozdzielony zostanie ruch pojazdów na al. Niepodległości na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Taylora, tzn. na nitkę zachodnią i wschodnią. Oznacza to, że kierowcy tu także będą mogli wjechać na nowo wybudowaną jezdnię.
Dodaj komentarz