Specjalne pojazdy do szlifowania szyn wyjeżdżały w grudniu na poznańskie torowiska. W niektóre noce w jednym czasie pracowały nawet cztery zespoły szlifierskie! Wszystko po to, aby przejazdy tramwajów były bardziej komfortowe, zarówno dla pasażerów, jak i okolicznych mieszkańców.
Jak informuje MPK szlifowanie szyn jest elementem konserwacji szyn i rozjazdów. Prowadzone regularnie pozwala na utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego torowisk – likwiduje wszelkie rysy a także zużycie faliste szyn, czyli nierówności powierzchni pojawiające się w stałych odstępach (takie zużycie powstaje podczas codziennej eksploatacji, powoduje hałas i przyspiesza degradację torów oraz tramwajów).
Po „zabiegu” główka szyny jest wyrównana, co dla okolicznych mieszkańców oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła tramwajowego z szyną oraz wskutek drgań tramwaju, dla pasażerów – wzrost poziomu komfortu podróżowania, a dla MPK Poznań – dłuższą żywotność szyny oraz taboru.
W Poznaniu – aby nie utrudniać codziennego ruchu tramwajów – takie prace prowadzone są w godzinach nocnych. W grudniu br. realizowane były na torowiskach:
Żegrze (na odcinku od ronda Żegrze do przystanku os. Lecha),
Pułaskiego i Winogrady (od węzła rozjazdowego Aleja Wielkopolska do ul. Przełajowej),
Starołęcka (od ronda Starołęka do pętli Starołęka PKM),
Kórnicka (od ul. Jana Pawła II do ul. Piotrowo oraz od mostu Rocha do ul. Podgórnej),
Królowej Jadwigi (od mostu Królowej Jadwigi do ul. Półwiejskiej),
Hetmańska (od ul. Traugutta do węzła rozjazdowego Głogowska/Hetmańska oraz od ul. Traugutta do ronda Starołęka),
Grunwaldzka (od węzła rozjazdowego Bałtyk do ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego oraz na przejeździe na skrzyżowaniu z ul. Grochowską),
węzeł rozjazdowy MTP (wszystkie relacje węzła),
trasa PST (tzw. dolny odcinek – od węzła rozjazdowego MTP do rozjazdu na trasie PST),
Roosevelta (od ul. Zacisze do węzła Most Teatralny oraz od węzła rozjazdowego Bałtyk do węzła Most Dworcowy),
Fredry (dwa przejazdy drogowe na skrzyżowaniach z ul. Kościuszki oraz z al. Niepodległości),
plac Wolności, ul. Święty Marcin i 27 Grudnia,
Unii Lubelskiej,
Piaśnicka (od Orlego Gniazda do przystanku os. Lecha),
trasa Franowo (od przystanku od. Lecha do pętli tramwajowej Franowo, wraz z torowiskiem w tunelu).
Dodatkowo, również w ramach prac utrzymaniowych, szyny szlifowano na terenie zajezdni tramwajowej Franowo (tor jazdy próbnej).
Dodaj komentarz