Tramwaje jeżdżą już po odnowionym torowisku na Głogowskiej. Infrastruktura została przebudowana na odcinku od ul. Ściegiennego do ul. Hetmańskiej. Wymieniona została nawierzchnia, ale wykonano też między innymi remont krawędzi peronowych na trzech przystankach.
Remont rozpoczął się od rozbiórki istniejącej nawierzchni z kostki betonowej, wraz z podbudową oraz demontażem szyn. Kolejnym etapem był montaż torowiska. Następnie wykonano nawierzchnię z betonu zbrojonego oraz dylatacje podłużne i poprzeczne, które następnie wypełniono masą poliuretanową, przez co zwiększa się trwałość zastosowanej konstrukcji, eliminując m.in. spękania płyty.
W trzech lokalizacjach wykonano wymianę krawędzi peronowych – na przystanku „Sielska” zlokalizowanym w stronę miasta oraz na przystanku „Krauthofera” w obu kierunkach. Stare krawężniki zostały wymienione na krawężniki tramwajowo-autobusowe. Na przystankach dodatkowo zabudowano żółte płytki ostrzegawcze, dostosowując je do obecnych standardów bezpiecznego korzystania z komunikacji przez osoby z niepełnosprawnościami.
Prace rozpoczęły się w okresie wakacyjnym i zgodnie z planem zakończyły się na początku września, tak aby trasa była gotowa na rozpoczęcie roku szkolnego i związane z tym przemieszczanie się większej ilości młodzieży szkolnej. Trwają jeszcze ostatnie prace wykończeniowe oraz porządkowe, które będą prowadzone głównie w porze nocnej, aby nie zakłócać ruchu tramwajowego. Za projekt odpowiedzialne jest konsorcjum firm NDI Energy oraz NDI SA.
Dodaj komentarz