Firma Solaris dostarczy na Łotwę niskopodłogowe trolejbusy. Spółka podpisała w tej sprawie umowę z przewoźnikiem Rigas Satiksme z Rygi. Kontrakt zakłada również opcję uzupełnienia zamówienia o 10 autobusów elektrycznych urbino 12 nowej generacji, także wyposażonych w wodorowe ogniwo paliwowe.
Solaris wyprodukuje i dostarczy 10 niskopodłogowych trolejbusów z wodorowym ogniwem paliwowym zwiększającym ich zasięg. Baterie będą wykorzystywane na odcinkach nie połączonych siecią trakcyjną.
Będą to trolejbusy trollino o długości 18,75 m. Zgodnie z umową pierwszy trolejbus wyjedzie na ulice łotewskiej stolicy na przełomie roku 2017 i 2018. Dostawy pojazdów przewidziane są na rok 2018.
Wielką radością napawa mnie fakt, że niezmiennie od 2003 roku władze spółki darzą nas zaufaniem, a dziś razem z nami postanowiły zainwestować w przyszłość – powiedział dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach – świadczy o tym zakup pionierskich, na skalę światową, pojazdów wyposażonych w innowacyjne wodorowe ogniwa paliwowe, które są kluczem do rozwoju w pełni bezemisyjnego transportu publicznego.
Trolejbusy produkowane dla łotewskiego przewoźnika zbudowane będą na bazie konstrukcji trzeciej generacji Solarisa. Druga część zamówienia mówi o dostarczeniu 10 autobusów urbino 12 electric w nowym designie. Mają one być także wyposażone w wodorowe ogniwo paliwowe.
Stołeczny przewoźnik zastrzegł tu jednak dla siebie prawo opcji – podkreślają przedstawiciele spółki Solaris – decyzję o ewentualnym zakupie dodatkowych elektrobusów podejmie w terminie późniejszym, w zależności od możliwości finansowych.
Możemy jako poznaniacy cieszyć się z kolejnych zdobywanych kontraktów pracodawcy z Bolechowa, ale jeszcze lepszą informacją byłby zakup podobnych rozwiązań przez Miasto Poznań.
Dodaj komentarz