Do przetargu o budowę tramwaju na Naramowice stanęły dwie grupy kapitałowe. Zakres prac obejmował zaprojektowanie i budową trasy wraz z układem drogowym od pętli Wilczak do Naramowic. Dziś miasto wybrało wykonawcę.
Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak z Warszawy. Wyceniło ono swoją pracę na 379.956.682,31 zł. Droższą propozycję złożyło konsorcjum firm Torpol z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia. Opiewała ona na kwotę 491.479.445,61 zł.
Oba konsorcja zadeklarowały udzielenie 96-miesięcznej gwarancji i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o 3 miesiące. Po szczegółowej analizie powyższego oraz innych parametrów, które miały wpływ na punktację w przetargu, o wyborze oferty zdecydowała ostatecznie cena.
Spółka PIM zamierzała przeznaczyć na inwestycję kwotę 330 mln zł, która wynikała z analiz i opracowań wykonanych na etapie przygotowania całego przedsięwzięcia.
Środki finansowe uwzględniające wszystkie koszty związane z realizacją tej inwestycji, zarezerwowane w Wieloletniej Prognozie Finansowej przez Miasto Poznań, opiewają na kwotę 422 mln zł. Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, Miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tej zadania do kwoty, jaką zaproponowało pierwsze konsorcjum.
Ok, wygrala niższa cene, ale firma z Poznania zaplacila by podatek do miasta i to nie maly, wrecz gigantyczny to nie moglo zdecydować!?