Od dziś w Poznaniu zakupy z dostawą do domu można zrobić np. na przystanku tramwajowym. Specjalną aplikacją w telefonie komórkowym skanujemy kod produktu z plakatu, płacimy też za pomocą komórki a w domu czeka na nas przesyłka ze sklepu internetowego.
Pod hasłem „Uwolnij Czas. Przygotuj Telefon na Rewolucję” rozpoczęła się pierwsza w Polsce akcja umożliwiająca zakupy w sklepie internetowym wprost z ulicy. To wspólny projekt w który zaangażowani są m.in. Instytutu Logistyki i Magazynowania oraz markety Piotr i Paweł. Aplikacja przygotowana przez poznaniaków łączy w sobie kilka mobilnych rozwiązań.
Do końca listopada mieszkańcy Poznania i okolic mogą przy pomocy smartfonów, wykorzystując QR kody i aplikację mobilną RockPay, dokonać zakupu w systemie TU I TERAZ. Po zakończeniu testów zasięg aplikacji będzie rozwijany o kolejne miasta oraz nowych partnerów.
W ubiegłym roku świat obiegł film o projekcie Tesco Homeplus realizowanym w Korei Południowej, w którym użytkownicy smartfonów mogli odwiedzić wirtualny sklep w metrze, skanować kody produktów z wirtualnych półek (plakatów), płacić za zakupy poprzez aplikację mobilną i otrzymywać zamówienie do domu.
Teraz także mieszkańcy Poznania i okolic mogą przy pomocy swoich smartfonów nie tylko skompletować listę produktów, ale dzięki usłudze mobilnych płatności także od razu za nią zapłacić i tego samego dnia, o umówionej porze, otrzymać przesyłkę do domu.
Aby zrobić zakupy, wystarczy pobrać darmową aplikację mobilną RockPay, zeskanować kod produktu z plakatu, z umieszczonymi na nim wirtualnymi półkami oraz skompletować zamówienie.
Mobilny konsument to projekt pilotażowy, w którym wykorzystaliśmy elementy tradycyjnych kodów kreskowych GS1. Badamy, czy rozwiązania mobilne mogą zmienić sposób funkcjonowania handlu detalicznego w aglomeracji poznańskiej. Projekt pozwoli nam uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy konsumenci są gotowi na nowe doświadczenia w obszarze codziennych zakupów – wyjaśnia Jacek Pucher, główny specjalista z Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Błażej Patryn, dyrektor rozwoju zakupów przez internet w Piotrze i Pawle, dodaje, że świadomość ludzi dotycząca możliwości zrobienia spożywczych zakupów w Internecie jest nadal na dość niskim poziomie, natomiast o możliwości dokonania takich zakupów przy użyciu telefonu komórkowego wie tylko nieliczna grupa osób. Cel jaki chcieliśmy osiągnąć to przede wszystkim zbudowanie świadomości ludzi dotyczącej robienia mobilnych zakupów i prezentacja możliwości jakie oferują technologie mobilne. mKonsument ma także pokazać, że tego typu zakupy są bardzo łatwe, szybkie, wygodne i co najważniejsze bezpieczne.
Niezwykle istotną rolę odgrywa w projekcie aplikacja RockPay. To dzięki niej możliwe jest nie tylko skompletowanie listy zakupów, ale przeprowadzenie całego procesu płatności z poziomu telefonu komórkowego. RockPay, jak powiedział Michał Paluszczak, kierownik ds. sprzedaży w Krajowym Integratorze Płatności SA, otwiera zupełnie nowe pole do zastosowania systemu płatności internetowych. Aplikacja jest obecnie dostępna w sklepie Google Play dla telefonów z systemem Android oraz w Apple Store dla telefonów z systemem iOS.
Instytut Logistyki i Magazynowania stworzył metodykę badania obejmującą wszystkie elementy mobilnych zakupów. Autorem aplikacji mobilnej o nazwie RockPay oraz wizji płatności mobilnych jest Krajowy Integrator Płatności SA znany internautom m.in. z systemu Transferuj.pl. Obecność Sieci Piotr i Paweł, pozwoliła na zintegrowanie kanału mobilnego ze sklepem internetowym oraz obsługę zakupów dostaw na terenie całej aglomeracji.
Dodaj komentarz