BizNews

Unia doradzi małym i średnim.

biznes  Foto: sxc

Eksperci podpowiedzą, w jaki sposób poprawić swój produkt lub usługę, by bardziej zainteresować klientów. Wskażą, co należy zmienić, by towar był tańszy w zakupie, w wytwarzaniu, w eksploatacji. Określą, w jaki sposób produkt będzie bardziej przyjazny środowisku naturalnemu. Ten ostatni aspekt jest ważny także marketingowo, bo odbiorcy coraz chętniej sięgają po wyroby „ekologiczne”.

biznes Foto: sxcPonad 500 małych i średnich firm z całej Polski skorzystało już z bezpłatnej pomocy doradczej Unii Europejskiej. Program POID, Działanie 5.2 może jeszcze obsłużyć taką samą liczbę podmiotów.

Unijny program nosi nazwę „Budowa i wdrożenie proinnowacyjnych usług optymalizacji dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw opartych na zintegrowanym systemie eksperckim”. Jest przełomowy, bo dotychczas dostępny był tylko dla dużych przedsiębiorstw. Teraz kierowany jest do firm małych, średnich i mikro, nie zatrudniających większej liczby pracowników niż 249.

Świadczona pomoc polega na doradztwie. Eksperci podpowiedzą, w jaki sposób poprawić swój produkt lub usługę, by bardziej zainteresować klientów. Wskażą, co należy zmienić, by towar był tańszy w zakupie, w wytwarzaniu, w eksploatacji. Określą, w jaki sposób produkt będzie bardziej przyjazny środowisku naturalnemu. Ten ostatni aspekt jest ważny także marketingowo, bo odbiorcy coraz chętniej sięgają po wyroby „ekologiczne”.

Program realizowany jest przez Wielkopolski Instytut Jakości, należący do Unii Wielkopolan, ale ma charakter ogólnopolski. Jak mówi Ryszard Ciesielski, prezes WIJ, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, przekazująca pieniądze na realizację programu, oczekuje zasięgu ogólnopolskiego. Współfinansuje go Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (POIG, Działanie 5.2). Realizacja trwa od lutego 2011 do lipca 2014 roku. Nie wszyscy zgłaszający się po pomoc przedsiębiorcy przygotowani są do korzystania z zaawansowanych usług. Takich było dotychczas tylko 150.

– Niektórzy oczekują od nas pomocy we wdrażaniu zmian, które doradzamy. Inni ograniczają się do wykorzystania przekazanych przez nas danych jedynie w działaniach marketingowych – zwraca uwagę prezes Ryszard Ciesielski.

Przedsiębiorcy mają przekonanie, że nawet najlepszy produkt może znaleźć jeszcze lepsze uznanie w oczach klienta. Może też być tańszy i powstawać w sposób bardziej przyjazny środowisku naturalnemu. Chcąc wprowadzić takie zmiany trzeba jednak poznać oczekiwania nabywców i używać w marketingu właściwych argumentów. Wszystko to zapewni unijny program. Zgłaszający się przedsiębiorcy muszą zacząć od wypełnienia ankiety pobranej ze strony www.lepszyprodukt.pl.

Dodaj komentarz

kliknij by dodać komentarz