Zgodnie z decyzją UOKiK Inea zwróci klientom nienależnie naliczone opłaty. Aktualni klienci mają miesiąc na zgłoszenie się do spółki po zwrot środków, natomiast byli abonenci – trzy miesiące
Inea jest operatorem telekomunikacyjnym działającym w woj. wielkopolskim. W czerwcu 2015 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie w sprawie stosowania przez spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Wykazało ono, że operator na przełomie 2014 i 2015 roku dwukrotnie jednostronnie zmienił umowy, podwyższając miesięczne opłaty za internet i telewizję. Podwyżki w wysokości od 0,9 do 7,5 zł dotyczyły zarówno kontraktów zawartych na czas oznaczony, jak i bezterminowych.
Spółka zobowiązała się do zwrotu bezprawnie pobranych opłat, UOKiK przyjął zaproponowane przez Inea rozwiązania, umożliwiające szybkie usunięcie niekorzystnych praktyk.
Spółka ma obowiązek poinformować aktualnych klientów o decyzji Prezesa UOKiK poprzez indywidualnie skierowane komunikaty, natomiast komunikat dla byłych znajduje się na stronie na stronie operatora.
Aby móc skorzystać z możliwości uzyskania zwrotu nadpłaconych środków, konsumenci muszą skontaktować się z Inea – aktualni abonenci w ciągu miesiąca od otrzymania komunikatu, czyli do dnia 15 stycznia 2017 r.
Spółka uruchomiła specjalny numer telefonu: 612211616, dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00. Inea przygotowała też formularz, który po wypełnieniu można przesłać pod adres: INEA S.A., Wysogotowo, ul. Wierzbowa 84, 62-081 Przeźmierowo, z dopiskiem „Zwrot UOKIK”.
Inea ma obowiązek przekazania informacji o stopniu realizacji zobowiązania w ciągu 8 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.
Dodaj komentarz