Budowa nowej fabryki Volkswagena we Wrześni to szansa na gospodarczy rozwój całej Wielkopolski. W nowym zakładzie pracę znajdzie ponad 3000 osób. W ciągu najbliższych kilku lat spółka planuje także unowocześnić oraz rozbudować zakład w Poznaniu o nową halę spawalni.
W ostatnich dniach Volkswagen Poznań otrzymał prawomocne pozwolenie na budowę nowej fabryki w miejscowości Białężyce koło Wrześni. Obecnie na terenie przyszłej fabryki prowadzone są już pierwsze prace budowlane. Chcemy, aby fabryka była gotowa w trzecim kwartale 2016 roku” – mówi Jens Ocksen, Prezes Zarządy Volkswagen Poznań.
Nowa fabryka Volkswagena powstanie na terenie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej, która jest podstrefą Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „Invest- Park”. Teren budowy obejmie obszar 220 ha. W nowej fabryce od 2016 roku produkowany będzie następca modelu volkswagen crafter.
Budowa nowej fabryki to szansa dla pracowników oraz polskich przedsiębiorstw. Jak mówi Jolanta Musielak, Członek Zarządu ds. Personalnych zatrudnienie w nowej fabryce znajdzie przynajmniej 3000 osób. Tak duży zakład potrzebować będzie pracowników i specjalistów z wielu dziedzin. Już dziś prowadzimy pierwsze postępowania rekrutacyjne na wysokospecjalistyczne stanowiska. W najbliższym czasie rozpoczniemy także poszukiwania pracowników administracyjnych oraz bezpośredniej produkcji. Osoby zainteresowane nowymi miejscami pracy mogą uzyskać informacje o ofertach pracy w nowo powstającym Zakładzie na stronach www.volkswagen-poznan.pl wzgl. www.volkswagen-karriere.de.”– dodaje na koniec Musielak.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Przedstawiciele Volkswagena stawiają bowiem duży nacisk na współpracę z polskimi dostawcami. Działania niemieckiego koncernu mogą skutkować zwiększeniem zatrudnienia w całej branży. Szacuje się, że jedno miejsce pracy w fabryce motoryzacyjnej generuje dodatkowe 3-4 miejsca pracy u dostawców.
„Ponad 20-letnia działalność w Polsce pozwoliła nam poznać potencjał polskich dostawców z branży motoryzacyjnej. Dziś ok. 40 % części bezpośrednio produkcyjnych dostarczanych do poznańskiej fabryki pochodzi od polskich dostawców„ – dodaje prezes Ocksen. „Z kolei procentowy udział polskich przedsiębiorstw w wolumenie części pośrednio produkcyjnych jest jeszcze większy i wynosi aż 80%”.
Od ponad 20 lat w Poznaniu funkcjonuje fabryka, w której produkowane są obecnie dwa modele: volkswagen caddy oraz transporter T5. W ubiegłym roku w poznańskim zakładzie wyprodukowano 170.900 lekkich samochodów użytkowych.
„Budowa fabryki we Wrześni to nie jedyne wyzwanie przed jakim stoi nasza spółka. W ciągu najbliższych kilku lat musimy przebudować i unowocześnić nasz zakład dostosowując go tym samym do produkcji na bazie koncernowej platformy MQB”- mówi Szymon Trzebiatowski, Członek Zarządu ds. Finansowych i Organizacji. „Produkcja na bazie platformy MQB oznacza dla nas konieczność wybudowania nowej hali spawalni oraz wprowadzenie szeregu zmian w procesie technologicznym obecnej fabryki. Dzięki tym modernizacjom uda nam się zabezpieczyć przyszłość fabryki na następne lata.”
Aby móc mówić o budowie nowej hali spawalni przedstawiciele spółki od kilku lat prowadzili dialog z mieszkańcami w sprawie zmiany układu komunikacyjnego w pobliżu fabryki. Dla ujenolicenia terenów należących do spółki konieczne będzie zamknięcie ul. Smołdzinowskiej, która jednocześnie jest jedną z dróg dojazdowych do sąsiedniego Osiedla Zieliniec.
Spółka zobowiązała się do budowy alternatywnego dojazdu na Osiedle. W ostatnim czasie podpisaliśmy stosowną umowę partycypacyjną z Urzędem Miasta Poznania w tej sprawie. Na przebudowę układu komunikacyjnego przeznaczymy ponad 16 mln złotych” – dodaje na koniec Szymon Trzebiatowski.
Według zapowiedzi spółki budowa nowej hali spawalni powinna rozpocząć się najpóźniej w 2016 roku. Pod koniec ubiegłego roku w VW Poznań pracowało 6.800 pracowników.
Dodaj komentarz