Kończą się prace przy rozbudowie fabryki Volkswagena w Antoninku. Na finiszu są także przygotowania do rozruchu i seryjnej produkcji modelu volkswagen caddy 5.
Prace budowlane rozpoczęły się ponad 2 lata temu. Na potrzeby produkcji samochodów nowej generacji rozbudowano halę spawalni o dodatkowe 14.000 m². Po wybudowaniu nowej hali logistycznej powstało blisko 46.000 m² powierzchni magazynowej mogącej pomieścić 10.000 pojemników z częściami do produkcji samochodów.
Spółka kupiła również 450 wielofunkcyjnych robotów. Stopień automatyzacji produkcji po wprowadzonych zmianach zwiększy się z 43% do ponad 80%.
Za nami około 90% wszystkich inwestycji związanych z przygotowaniem zakładu do produkcji nowego modelu – wyjaśnia Dietmar Mnich, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań oraz dyrektor zakładu w Poznaniu – w tej chwili trwa produkcja samochodów testowych, a przed samym uruchomieniem produkcji seryjnej we wrześniu tego roku, planujemy ostateczną przebudowę zakładu pod nowego caddy.
Produkcja nowego modelu ma się rozwijać stopniowo, od kilkudziesięciu egzemplarzy w fazie wstępnej do pełnych mocy produkcyjnych, jakie osiągnięte będą w 2021 roku.
Na przygotowanie i dostosowanie linii produkcyjnych do budowy samochodów nowej generacji spółka zainwestowała w ostatnich dwóch latach 2.000.000.000 miliardy złotych. Większość tej kwoty pochłonęła budowa nowych hal i zakup maszyn i urządzeń. Robotyzacja i automatyzacja oznacza konieczność przygotowania pracowników do obsługi nowych urządzeń.
Budowa nowej karoserii caddy 5 wymagać będzie wykonywania znacznie mniejszej ilości czynności manualnych, natomiast blisko trzykrotnie zwiększy się nasze zapotrzebowanie na operatorów maszyn i urządzeń – mówi mówi Jolanta Musielak, członek zarządu ds. personalnych i organizacji.
Dodaj komentarz