MPK Poznań oraz firma PORR S.A. podpisały umowę na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową modernizację torowiska, a więc przede wszystkim wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej.
Po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji te prace są konieczne. Wydłużą o dalsze kilkadziesiąt lat możliwość korzystania z trasy i poprawią komfort realizowanych po niej przejazdów – mówi Krzysztof Dostatni, prezes zarządu MPK Poznań.
W pierwszej kolejności wykonawca skompletuje niezbędną dokumentację i pozwolenia, aby następnie móc przystąpić do prac w terenie. Rozpoczną się one w połowie wakacji i potrwają maksymalnie sześć miesięcy.
Wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań. Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych – betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes zarządu ds. Technicznych MPK Poznań. – Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.
PORR S.A jako wykonawca modernizacji trasy PST ma świadomość, że stanowi ona kręgosłup komunikacyjny Poznania. Dlatego kluczowym wyzwaniem będzie sprawna organizacja pracy w celu dotrzymania zakładanych terminów, tak aby mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogli jak najszybciej ponownie korzystać z tego efektywnego środka transportu. Równocześnie ten kontrakt ma dla nas wymiar symboliczny. PORR jest od ponad dekady znaczącym wykonawcą na rynku inwestycji kolejowych w Polsce, natomiast ten projekt jest pierwszym realizowanym przez nas dla branży tramwajowej. Jesteśmy przekonani, że będzie on nie tylko okazją do poszerzenia naszych doświadczeń, ale pozwoli nam też wejść w nowy, perspektywiczny obszar inwestycyjny – mówi Siegfried Weindok, członek zarządu, dyrektor Pionu Kolei w PORR S.A.
Organizację komunikacji zastępczej na czas zamknięcia trasy PST przygotowuje Zarząd Transportu Miejskiego, który również – z racji innego źródła finansowania – prowadzi postępowanie przetargowe na remont PST na odcinku od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego.
Dodaj komentarz