W poniedziałek w południe, po 4 latach od zamknięcia Ronda Kaponiera tramwaje w tym strategicznym punkcie dla poznańskiej komunikacji kursować będą we wszystkich kierunkach.
Powoli wracamy do normalności na Kaponierze! Po 4 latach przerwy tramwaje będą mogły jeździć przez rondo we wszystkich kierunkach, a to oznacza, że pasażerowie odzyskają bezpośredni przejazd do centrum miasta.
Umożliwienie przejazdu tramwajów przez most Uniwersytecki spowoduje skrócenie śródmiejskich tras trasy do na liniach nr 5 i 13. Automatycznie zostanie zmniejszona liczba tramwajów przejeżdżających przez most Teatralny, co pozwoli odciążyć jeden z najbardziej ruchliwych węzłów komunikacyjnych Poznania.
Do czasu oddania do użytku przystanków na rondzie Kaponiera i moście Uniwersyteckim, pierwszym przystankiem dla tramwajów linii nr 5 i 13 jadących w kierunku śródmieścia po skręcie z ul. Roosevelta na most Uniwersytecki będzie przystanek przy CK Zamek na ulicy Święty Marcin.
Natomiast w odwrotnym kierunku tramwaje będą się zatrzymywały na przystanku Gwarna, a następnie: Most Dworcowy (linia nr 5) i Bałtyk (linia nr 13). Wykonawca dokłada wszelkich starań by przystanek Rondo Kaponiera zaczął funkcjonować w okolicach 15 stycznia 2016 roku.
Przebieg zmienionych linii
Linia nr 5 – GÓRCZYN – Głogowska – Roosevelta – Święty Marcin – Marcinkowskiego – … – STOMIL – Powrót: STOMIL – … – Marcinkowskiego – Plac Wolności – Gwarna – Roosevelta – Głogowska – GÓRCZYN
Linia nr 13 – JUNIKOWO – Grunwaldzka – Roosevelta – Święty Marcin – Marcinkowskiego – … STAROŁĘKA – Powrót: STAROŁĘKA – … – Marcinkowskiego – Plac Wolności – Gwarna – Roosevelta – Grunwaldzka – JUNIKOWO
Pierwsze tramwaje linii nr 5 oraz 13 po otwarciu Kaponiery – Mostu Dworcowego odjadą o następujących porach: linia nr 5 z Górczyna – godz. 12.53, ze Stomila – godz. 12.37, linia nr 13 z Junikowa – godz. 12.45, ze Starołęki – godz. 12.47
Dla linii nr 5 jest to powrót do czasu sprzed rozpoczęcia modernizacji, natomiast w odniesieniu do 13 nastąpi zmiana: tramwaj jadący ze śródmieścia w kierunku Grunwaldu pojedzie także przez most Uniwersytecki i Kaponierę (a nie przez most Teatralny).
Docelowo – na Kaponierę ma wrócić także linia nr 2, trasa „dwójki” także będzie wytyczona jak przed rozpoczęciem modernizacji, czyli z ulicy Zwierzynieckiej przez Kaponierę i most Uniwersytecki oraz ul. Święty Marcin.
Możliwość przejazdu w kierunku wschód-zachód na węźle Kaponiera umożliwi funkcjonowanie bardziej optymalnej sieci tramwajowej: z jednej strony mniej linii będzie przebiegało przez most Teatralny – jeden z najbardziej obciążonych węzłów komunikacyjnych Poznania, a z drugiej pasażerowie (zwłaszcza z rejonu Górczyna, Łazarza, mostu Dworcowego czy Grunwaldu) zyskają krótszą trasę do (i z) śródmieścia.
Dodaj komentarz