Drugi plac manewrowo-składowy i lepszy dojazd zyskał terminal intermodalny PKP Cargo na Franowie. Prace przy jego modernizacji trwały 5 miesięcy i kosztowały 6.700.000,00 złotych. Połowa tych bejmów pochodzi z Unii Europejskiej.
Powierzchnia nowego placu przekracza teraz 8.000 m², a zdolności magazynowe poznańskiego terminala urosły z niecałych 1.300 TEU (kontenerów 20-stopowych) do prawie 1.800 TEU. Łatwiej też do niego dojechać samochodem ciężarowym. Terminal jest gotowy do obsługi dodatkowych kontenerów transportowanych między Bałtykiem i Adriatykiem.
Rozbudowa Franowa to nasza flagowa inwestycja infrastrukturalna, przewozy intermodalne wyróżniają się na tle pozostałych grup przewozowych dynamicznym wzrostem, a wraz z upływem czasu będzie ich coraz więcej – mówi Jacek Neska, Członek Zarządu PKP Cargo – w trzecim kwartale tego roku znów rosły one dwucyfrowo i ten trend będzie się utrzymywać, na czym wyraźnie skorzystamy.
Zakończona własnie rozbudowa była drugim etapem realizowanego projektu. Łączna wartość tej inwestycji to około 30.000.000,00 złotych. Decyzję o powiększeniu terminala podjęto zaledwie po roku od oddania go do użytku, a prace rozpoczęły się w lipcu.
Obecnie terminal na Franowie obsługuje pięć razy w tygodniu stałe połączenia kontenerowe z portami Trójmiasta, uruchamiane według sztywnego rozkładu jazdy. PKP Cargo sprawdza również opłacalność uruchomienia pociągów operatorskich z Franowa do terminala w czeskim Paskowie pod Ostrawą.
Wykonawcą robót budowlanych na Franowie była firma Skanska.
Dodaj komentarz