Mediolański przewoźnik ATM Milano do końca 2030 roku chce zrezygnować z autobusów z silnikami diesla. Stare pojazdy zastąpią autobusy elektryczne Solarisa. Łączna wartość umowy ramowej na 250 autobusów może wynieść ponad 192 mln Euro. Rozpoczęcie dostaw pierwszej partii 40 autobusów ma się rozpocząć w czerwcu 2020 roku. Tym samym Solaris w 2019 roku umacnia się w Europie jako lider pod względem pozyskanych zamówień na elektrobusy.
Umowa ramowa na dostawę łącznie do 250 autobusów elektrycznych dla ATM Milano, to jeden z największych przetargów wygranych do tej pory przez firmę Solaris i największy dotyczący pojazdów elektrycznych w Europie. Mediolański przewoźnik ma ambicje do końca 2030 roku całkowicie zrezygnować z autobusów z konwencjonalnym napędem, a producent Urbino electric ma odegrać niemałą rolę w tej elektromobilnej rewolucji. Dzięki ogromnej umowie ramowej Solaris umocnił się na pozycji lidera wśród europejskich producentów autobusów elektrycznych.
Autobusy, na które zdecydował się Mediolan, to flagowy produkt polskiego producenta – Urbino 12 electric. Model, który codziennie udowadnia swoją niezawodność na ulicach kilkudziesięciu europejskich miast w 17 państwach kontynentu, w 2017 roku otrzymał najbardziej prestiżową nagrodę w branży – tytuł „Autobusu Roku”.
Wnętrze wzbogacone zostanie dodatkowo o szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring. Kierowca będzie miał dodatkowo podgląd na drzwi oraz pantograf, do jego dyspozycji będzie także kamera cofania.
W samym Mediolanie autobusy Urbino są już znane od 2014 roku. W stolicy północnych Włoch kursuje 150 autobusów Solarisa, w tym 25 elektrycznych. Producent na rynek włoski dostarczył już ponad 40 autobusów bateryjnych. Oprócz Mediolanu zakupili je klienci z Bergamo i Bolzano. Ponadto do tego ostatniego klienta w 2021 roku Solaris dostarczy 12 autobusów wodorowych.
Dodaj komentarz