Po zakończeniu tegorocznego – rekordowego sezonu Poznańskiego Roweru Miejskiego magistrat zamierza rozwijać system. ZTM głosił właśnie przetarg na rozbudowę stacji w latach 2016-2018. Co nas jeszcze czeka? Będzie też sporo nowości: foteliki dla dzieci, płatność kartą kredytową czy bezpłatne pół godziny jazdy dla posiadaczy karty Peka.
Zakończony 30 listopada czwarty sezon PRM był rekordowy. Liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła 33 tys., rowery wypożyczono 123 tys. razy. W roku 2015r. liczba stacji została zwiększona do 37 (z 16), a użytkownicy mieli do dyspozycji 443 rowery (o 273 więcej niż w 2014r.). W efekcie rower miejski w stolicy Wielkopolski stał się czwartym pod względem wielkości systemem w Polsce.
Miasto zamierza rozbudować system do 102 stacji i ponad 1000 rowerów. Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu ogłasza przetarg w celu wyboru operatora, który będzie zarządzał stacjami i rozbuduje system.
Projekt ma być realizowany w latach 2016-2018. W przyszłym roku przybędzie 25 stacji i 250 rowerów, natomiast w latach 2017 i 2018 – odpowiednio po 20 stacji i 200 rowerów. Przy okazji, 16 najstarszych terminali zostanie wymienionych na nowoczesne z panelami dotykowymi i możliwością wnoszenia płatności za pomocą kart (debetowych lub kredytowych).
Planowanych jest szereg udogodnień wskazywanych przez użytkowników. Nowością ma być wprowadzenie fotelików przystosowanych do przewożenia dzieci, w które zostanie wyposażonych 10 proc. (65 sztuk) nowych rowerów.
Takie bicykle będzie można znaleźć dzięki specjalnej aplikacji pozwalającej ustalić czy wyposażony w fotelik rower znajduje się na konkretnej stacji.
Nowością będzie także stworzenie dodatkowej możliwości wypożyczania rowerów, zwłaszcza przez turystów bez konieczności rejestracji w systemie. Podstawą wynajmu w takim przypadku będzie skorzystanie z karty kredytowej, która będzie identyfikatorem wypożyczającego, a jednocześnie umożliwi pobranie kaucji przez system (zwracanej turyście w momencie oddania roweru).
Preferencje zyskają osoby aktywnie korzystające z transportu publicznego na podstawie karty PEKA, która będzie identyfikatorem w PRM. Zakładamy wprowadzenie niższych cen dla właścicieli PEKI z ważnym biletem okresowym: pierwsze 30 minut będzie wówczas darmowe, za pierwszą pełną godzinę odpłatność będzie wynosiła złotówkę a nie 2 zł, a za dwie godziny – 2 a nie 4 zł.
Nowością będzie także wprowadzenie obowiązku uzupełnienia rowerów w stacji w ciągu 2 godzin. Jeżeli w danej stacji zostanie jeden (lub nie będzie żadnego) rower, operator będzie miał maksymalnie 2 godziny na dostawienie jednośladów. Korzystne dla użytkowników ma być także dopuszczenie możliwości wydłużenia sezonu – maksymalnie o jeden miesiąc – w danym roku kalendarzowym.
Dodaj komentarz