Wojewoda wydał pozwolenie na budowę dla modernizacji linii kolejowej z Poznania do Piły. Pociągi pojadą na tym odcinku do 120 km/h. Przebudowane zostaną również perony, przejścia i przyjazdy.
Przebudowie ulegnie, zarówno układ torowy, jak i towarzysząca mu infrastruktura kolejowa. Wyremontowane będą również obiekty inżynieryjne, a część z nich zostanie dostosowana do przejść dla zwierząt. Ponadto przebudowane i wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia w poziomie szyn, a część przejazdów zostanie zlikwidowana.
Modernizacja linii kolejowej obejmuje także przebudowę i budowę peronów oraz dojść do peronów na przystankach: Oborniki Wlkp. Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki k/Chodzieży, Milicz, Piła Kalina oraz na stacjach: Oborniki, Rogoźno Wlkp., Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła Główna.
Celem inwestycji jest uzyskanie prędkości ruchu pociągów do 120 km/h (obecnie jest to 100 km/h). Modernizacja linii kolejowej Poznań – Piła jest finansowana ze środków Unii Europejskiej.
W ubiegłym roku wojewoda wielkopolski wydał pozwolenie na budowę dla pierwszego, 25 kilometrowego odcinka linii kolejowej w zakresie przebudowy torowiska. W ramach najnowszego pozwolenia, na całym 97 kilometrowym odcinku linii Poznań-Piła, przebudowane zostanie zarówno torowisko, jak i towarzysząca infrastruktura kolejowa.
Dodaj komentarz