Wyprodukowany pod Poznaniem autobus o napędzie wodorowym testowany będzie przez najbliższych kilka tygodni w Paryżu.
Testy wodorowego urbino 12 hydrogen pomogą sprawdzić możliwości technologii w regularnym ruchu pasażerskim.
Wodór jest w istocie kluczową kwestią na nadchodzące lata. Podejmując tę próbę i testując wciąż nowe źródła energii,
Grupa pozostaje liderem w dziedzinie transformacji energetycznej – powiedziała Marie-Claude Dupuis, z Grupy RATP, która prowadzić będzie testy.
Autobus urbino 12 hydrogen do wytworzenia energii wykorzystuje zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Wodór dostarczany do ogniw jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię, która stanowi dodatkowy magazyn energii elektrycznej.
Wodór zgromadzony jest na dachu pojazdu w pięciu kompozytowych butlach najnowszej generacji dostępnej na rynku.
Jedynymi produktami ubocznymi eksploatacji tego autobusu są ciepło i para wodna. Pojazdy nie generują do środowiska absolutnie żadnych szkodliwych substancji. Dzięki zastosowanej technologii autobusy urbino 12 hydrogen zasięgiem są w stanie dorównać pojazdom z napędami konwencjonalnymi.
Solaris otrzymał zamówienia na łącznie 57 tych wodorowych pojazdów od debiutu tego modelu w czerwcu ubiegłego roku został zamówiony.
Dodaj komentarz