W poniedziałek – 1 czerwca, zostanie otwarty kolejny Punkt Obsługi Klienta ZTM Poznań, znajdujący się na pętli tramwajowo-autobusowej na Junikowie. Tym samym klienci będą mogli korzystać z obsługi bezpośredniej – w godzinach od 10:00 do 17:00 – już w ośmiu POK ZTM. Jednocześnie apelujemy, żeby w miarę możliwości wciąż w pierwszej kolejności korzystać z możliwości obsługi zdalnej – np. w celu zapisywania ulg. Dla bezpieczeństwa własnego i pracowników ZTM.
Od 27 kwietnia – przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa i ostrożności Zarząd Transportu Miejskiego wznowił w ograniczonym zakresie czasowym obsługę bezpośrednią w następujących Punktach Obsługi Klientów:
- Górczyn – dworzec autobusowy,
- Ogrody – pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9),
- Rondo Kaponiera (poziom -1),
- Os. Sobieskiego – dworzec autobusowy,
- Dębiec – pętla tramwajowa
Od piątku – 8 maja, otwarto POK-i na dworcu autobusowym Śródka oraz w Centrum Handlowym przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej), a od 1 czerwca dostępny jest POK Junikowo.
Punkty Obsługi Klienta są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).
Warto podkreślić, że w Punktach Obsługi Klienta ZTM obowiązuje reżim sanitarny, mający zwiększać bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników ZTM. Prosimy o przestrzeganie kilku prostych zasad:
- noszenie maski zasłaniającej usta i nos,
- zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,
- przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,
- zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,
- dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą
Wiele spraw w ZTM można załatwić zdalnie, przede wszystkim z wykorzystaniem poczty elektronicznej oraz internetu. E-mail jest obecnie podstawową formą załatwiania spraw w ZTM Poznań. Prosimy o zrozumienie, jeśli czas oczekiwania na połączenie lub czas udzielenia odpowiedzi się wydłuży. Odniesiemy się do wszystkich spraw, najszybciej jak to będzie możliwe, uwzględniając wyjątkowość okoliczności, w której wszyscy funkcjonujemy.
Korzystając ze zdalnej obsługi prosimy o:
- – kontakt telefoniczny pod numerem 61 8 346 163 (od poniedziałku do piątku
w godzinach od 7.30 do 15.00) – możliwość uzyskania informacji od pracowników ZTM; - kontakt telefoniczny pod numerami 61 8 346 126 i 61 8 346 136 (w godzinach
od 10.00 do 17.00) – informacje dotyczące spraw z zakresu Punktów i Biur Obsługi Klienta ZTM, - kontakt drogą elektroniczną e-mail w sprawach wniosków, skarg, reklamacji, odwołań na adres: ztm@ztm.poznan.pl lub za pośrednictwem indywidualnych kont w systemie PEKA,
- korzystanie z platformy ePUAP,
- w kwestii zakupu biletów prosimy o skorzystanie z biletomatów stacjonarnych, Internetu (www.peka.poznan.pl) oraz aplikacji mobilnych.
Pasażerowie mają także możliwość przesłania niezbędnych dokumentów potwierdzających przysługujące uprawnienia do przejazdów ulgowych na liniach organizowanych przez ZTM za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl
Możliwość taka została wprowadzona 17 marca 2020r. i będzie obowiązywała do odwołania.
W celu zapisania bądź przedłużenia uprawnienia do zwolnień i ulg w opłatach za przejazdy na liniach ZTM, należy przesłać na adres oswiadczeniabm@ztm.poznan.pl skan (zdjęcie) oryginału dokumentów lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem potwierdzające prawo do przejazdów ulgowych.
Uprawnienie zostanie zapisane w systemie PEKA, ale należy pamiętać, że po uruchomieniu bezpośredniej obsługi klienta, każdy kto skorzystał z tego trybu zapisania ulgi, jest zobowiązany do jednorazowej wizyty w jednym z Punktów Obsługi Klienta
ZTM w celu elektronicznego przeniesienia (zapisania) potwierdzenia uprawnienia na kartę PEKA. Trwa to krótką chwilę i jest znacznie szybsze, niż w przypadku tradycyjnego zapisywania ulg w POK bez wcześniejszego przesłania niezbędnych dokumentów. Dlatego zachęcamy do korzystania w pierwszej kolejności z możliwości zdalnej.
Dodaj komentarz