To właśnie dzisiaj mija dokładnie 10 lat od momentu powstania Facebooka. 4 lutego 2004 roku dwudziestoletni student Harvardu założył portal, początkowo nazwany The Facebook. W ciągu dekady stał się on najpopularniejszą witryną społecznościową, zmieniając oblicze internetu. Nie ma chyba liczącej się poznańskiej firmy, która nie miałaby swojego profilu na portalu.
Początkowo The Facebook miał służyć grupie studentów z Harvardu jako internetowa książka imion i zdjęć. Skromna strona internetowa zyskała jednak tak ogromną popularność, że w przeciągu kilku lat uczyniła Marka Zuckerberga jedną z najbogatszych osób na świecie. Kulisy powstawania portalu i jego rozwoju, stały się nawet kanwą wyreżyserowanego w 2010 roku przez Davida Finchera filmu „The Social Network”.
We wrześniu 2012 roku głośno było o przekroczeniu przez Facebooka granicy miliarda użytkowników, a raczej miliarda aktywnych kont. To jednak nie jedyna liczba, która dowodzi o prymie jaki wiedzie ten portal wśród mediów społecznościowych. Każdego dnia na Facebooka ładowanych jest średnio 350 milionów zdjęć. Przycisk „like”, wprowadzony co ciekawe dopiero w 2009 roku, używany jest codziennie przeciętnie 6 bilionów razy. Aż 6 na 10 użytkowników wchodzi na portal każdego dnia, a przeciętny posiadacz konta na Facebooku spędza tam 7 godzin i 45 minut w miesiącu, co w przeliczeniu daje 39 dni w ciągu 10 lat.
Warto również zauważyć, że Facebook już dawno przestał być tylko narzędziem międzyludzkiej komunikacji na gruncie towarzyskim. Facebook odgrywa dziś ogromna rolę przede wszystkim w biznesie. Aktywna promocja marki i produktów na Facebooku ma wielkie znaczenie. – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Fanpage na portalu stanowi istotny element obecności firmy w internecie. Badania pokazują, jak wielkie może on mieć oddziaływanie. Dlatego też tak ważne jest, by obecność na portalu była efektem profesjonalnego planu i skutecznej jego realizacji.
Dodaj komentarz