Aglomeracja

Wy Radni, jesteście ostatnią nadzieją!

Jak powinno wyglądać przejście dla pieszych  Foto: IdP

Rozsądek i cierpliwość pasażerów zmierzających na dworzec kolejowy wystawiane są na ciężką próbę. Kierując się na Moście Dworcowym oficjalnymi drogowskazami mocno nadrabiamy drogi irytując się jednocześnie widząc naturalny kierunek kilka metrów dalej, ale ogrodzone barierkami.

Jak powinno wyglądać przejście dla pieszych Foto: IdPRozważny inwestor najpierw sadzi trawę, a potem analizując wydeptane ścieżki przygotowuje bezpieczne i intuicyjne trakty. Tak jest w miastach stawiających na zrównoważony rozwój, tak nie jest w mieście know how, o czym od kilku miesięcy przypominają poznańscy społecznicy m.in. ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania.

Przygotowane przez ZDM obecne przejście jest najmniej logiczne, najbardziej absurdalne rozwiązanie jakie kiedykolwiek w Poznaniu stworzono, co potwierdzają także ekspertyzy m.in. przygotowane na Politechnice Krakowskiej.

Piesi nie znoszą absurdów (które tak łatwo przychodzi tolerować urzędnikom) i idą intuicyjnie najkrótszą drogą, szczególnie mając ze sobą walizki. Na ile jest to niebezpieczne, pokazuje nakręcony niedawno przez Inwestycje dla Poznania film podczas mglistej pogody.

Połączenie poznańskiego dworca kolejowego z komunikacją miejską jest obecnie znane i wyśmiewane w całym kraju: nie tylko przez pasażerów-przyjezdnych, ale także przez media branżowe. Nie wiemy, czy opór ZDMu wynika z chęci realizacji “idei”, czy z powodów politycznych, czy z jakichkolwiek innych – piszą w liście do Radnych członkowie Stowarzyszania IdP

Obecne rozwiązanie jest niebezpieczne i nielogiczne i to Państwo Radni podczas dzisiejszego głosowania nad budżetem jesteście ostatnią nadzieją, by tę niezrozumiałą koncepcję naprawić i skomunikować dworzec kolejowy z tramwajem – razem ze Stowarzyszeniem apelujemy do uwzględnienie poprawek dotyczących budowy normalnego przejścia.

Istniejąca sytuacja jest ewenementem na skalę europejską, wręcz wstydem dla miasta.

Uwzględniając różne kontrargumentu Stowarzyszenie przygotowało optymalne rozwiązanie polegające na rozbudowa peronu przystankowego wykorzystująca bardzo długi pas do skrętu w prawo do galerii. Dzięki temu przejście dla pieszych dotyczyłoby dwóch zamiast trzech pasów ruchu. Tym samy pasażerowie otrzymaliby szeroki pas bezpieczeństwa.

Wytyczenie przejścia dla pieszych ze światłami może uchronić od tragedii, do której niewątpliwie prędzej czy później dojdzie przy obecnej sytuacji, która prowokuje pieszych do przekraczania jezdni nielegalnie, a kierowców naraża na niebezpieczeństwo konsekwencji niespodziewanej kolizji.

ZCK Propozycja przejścia dla pieszych Foto: IdP

1 komentarz

kliknij by dodać komentarz