Kończą się prace drogowe związane z wprowadzeniem w centrum miasta „Strefy 30” Na obszarze między ulicami Solną, Alejami Marcinkowskiego, Święty Marcin i aleją Niepodległości uczestników ruchu obowiązywać będzie maksymalna prędkość 30 km/h. To także korzystne zmiany dla rowerzystów.
Na 27 Grudnia drogowcy porządnie wyznaczyli pas dla rowerów. Zarząd Dróg Miejskich planuje także ustawienie kilkadziesiąt nowych stojaków rowerowych i ławek.
Grudzień to ostateczny termin zakończenia pierwszego etapu. Pierwotnie realizacja projektu miała zakończyć się jeszcze w 2011 roku. Gdy już wiadomo było, że pomysł będzie musiał zostać przesunięty w czasie Zarząd Dróg Miejskich planował wprowadzenie ograniczenia prędkości przed Euro 2012.
Dla właściwego funkcjonowania “strefy 30” przebudowane zostaną skrzyżowania z sygnalizacją świetlną: Kościuszki – Libelta, Kościuszki – Fredry, 27 Grudnia – 3 Maja – plac Wolności – Ratajczaka, Aleje Marcinkowskiego – plac Wolności, a także nastąpią zmiany pasów ruchu i ograniczenia liczby miejsc postojowych. Konieczne będzie też wprowadzenie zmian w organizacji ruchu. Na ulicach: Działyńskich, Kantaka, Kościuszki, Młyńskiej, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia zostaną wyznaczone kontrapasy dla ruchu rowerowego
Dotąd, w ramach przygotowań do wprowadzenia “strefy 30”, zostały “wyniesione” skrzyżowania ulicy Działyńskich z ulicami Nowowiejskiego i Libelta, a także wykonane nowe przejście dla pieszych na ulicy 3 Maja, przy skrzyżowaniu z placem Wolności.
Docelowo “strefa 30” będzie obowiązywać na obszarze wewnątrz I ramy komunikacyjnej. Jej granice wyznaczać będą ulice: Pułaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, Królowej Jadwigi (granica południowa), Jana Pawła II (wschód), a od północy tory kolejowe i ulica Przepadek. Zmiany będą wprowadzane etapami.
Dodaj komentarz